لباس ها به زودی هوشمند می شوند

لباس ها به زودی هوشمند می شوند
لباس ها به زودی هوشمند می شوند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
اشتراک
متخصصان انستیتوی فناوری ماساچوست (ایالات متحده آمریکا) ماده بافته ای ساخته اند که می تواند در لباس های هوشمند استفاده شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در سایت انستیتوی فناوری ماساچوست، مواد مهندسی شده 3DKnITS محکم به بدن می‌چسبد تا حرکت و وضعیت بدن فرد را دقیقاً ثبت کند. محققان دانشگاه ماسوچست از چندین حسگر فشار بافته شده در پارچه های بافتنی چند لایه استفاده کردند. منسوجات به دست آمده را می توان در تولید لباس های هوشمند استفاده کرد.
برای تولید پارچه هوشمند، محققان از یک دستگاه بافندگی دیجیتال استفاده کردند که لایه‌هایی از پارچه را با ردیف‌هایی از نخ‌های استاندارد و کاربردی می‌بافد. پارچه بافتنی چند لایه از دو لایه پارچه بافتنی رسانا تشکیل شده است که در اطراف یک ماده پیزومقاومت قرار گرفته است که هنگام فشرده شدن مقاومت آن تغییر می کند. سپس اطلاعات جمع آوری شده توسط 96 حسگر توسط شبکه عصبی تفسیر می شود.
جدید ترین روبات مبارز اختراع شد + فیلم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2017
جدید ترین روبات مبارز اختراع شد + فیلم
پس از ابداع این مدل توسط دانشمندان، هوش مصنوعی می تواند حرکات کاربر را مشخص کند. نویسندگان گزارش کردند که دقت تجزیه و تحلیل عملکرد این حس گرها 99.6 درصد بود. به گفته کارشناسان، پارچه تولید شده توسط آنها می تواند برای ایجاد لباس های هوشمند مورد استفاده در پزشکی توانبخشی و ورزشی استفاده می شود، زیرا این پارچه همزمان با بدن نیز حرکت می کند.
پیش از این در خبرها آمده بود که در آغاز سال 2022، دانشمندان آمریکایی نمونه اولیه یک دماسنج قابل انعطاف را ساختند که می تواند در لباس های هوشمند استفاده شود. دماسنج جدید می تواند دمای بین 200 تا منفی 100 درجه سانتیگراد را اندازه گیری کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала