قیمت هر شانه تخم مرغ به ۱۰۰ هزار تومان رسید +عکس

© Fotolia / Syda Productionsتوانایی شگفت آور پسری که تخم مرغ می گذارد!
توانایی شگفت آور پسری که تخم مرغ می گذارد! - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
اشتراک
افزایش قیمت تخم مرغ در سطح شهرهای مختلف ایران با انتقاد شهروندان همراه شده است. است.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های خبری ایران از گرانی یکی دیگر از اقلام خوراکی در این خبر می‌دهند. در خبرها آمده است که مشاهدات میدانی از خرده فروشی‌های سطح شهر تهران حاکی از رسیدن قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ به محدوده ۸۵ تا ۱۰۰هزارتومان است و این در حالی‌ست که هفته گذشته قیمت آن ۸۰ تا ۸۵هزارتومان بود.
ناصر نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اخیرا در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود با توجه به اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در مرغداری حدود ٧٣ هزار تومان است، با احتساب کرایه حمل و سود برای فروشنده، قیمت ١٠٠ هزار تومان برای مصرف کننده منطقی است.
وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و هزینه‌های تولید ادعا کرده که قیمت تمام شده تولید هر کیلو تخم مرغ بین ۴۴ تا ۴۵هزار تومان است، اما هم اکنون میانگین قیمت فروش هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری‌ها حدود ٣۵ هزار تومان است.
نبی پور همچنین ابراز کرده‌ که افزایش بیشتر قیمت تخم مرغ، مصرف کننده را تحت فشار قرار می‌دهد و منجر به کاهش قدرت خرید آنان می شود ولی تولیدکننده مقصر این مسئله نیست و دولت باید از مصرف کننده به نحو دیگری حمایت کند تا قدرت خرید آنها افزایش یابد.
در مقابل این صحبت‌ها حمید کاشانی، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به چرایی افزایش قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر گفت: «قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری‌ها ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که در حال حاضر نیز واحدهای مرغداری با قیمت ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان تخم مرغ های خود را تحویل می دهند؛ قیمت مصوب تخم‌مرغ در مرغداری‌های افزایش نیافته و فروش تخم مرغ با قیمت‌های بالا گرانفروشی است.»
کاربران با گلایه و کنایه عنوان می‌کنند که در حالی که یک مسئول در ایران موردی را تایید می‌کند دیگری تکذیب می‌کند، این مسئولین بی‌تدبیر که محور فعالیت‌هایشان مردم نیستند، حتی برای هماهنگی دروغ‌هایی که به خورد مردم می‌دهند هم هماهنگ نمی‌شوند. برخی از کاربران با اشاره به گرانی اقلام بسیاری از مواد خوراکی، بهداشتی، دارو، مسکن، حمل و نقل و سایر موارد عنوان می‌کنند این دولتمردان گفته بودند تنها چهار قلم جنس قرار است گران شود، گویا هنوز به چهار قلم نرسیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала