قالیباف: لغو روادید میان ایران و ازبکستان گامی مهم در همکاری‌ های اقتصادی و بازرگانی است

© Photo / Press Service of the President of the Republic of Uzbekistanمحمدباقر قالیباف رئیس مجلس شوای اسلامی ایران در دیدار با شوکت میرضیایف رئیس جمهوری ازبکستان
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شوای اسلامی ایران در دیدار با شوکت میرضیایف رئیس جمهوری ازبکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
اشتراک
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با رئیس جمهوری ازبکستان دیدار و گفتگو کرد و در این دیدار دو طرف بر لزوم توسعه روابط همه جانبه دو کشور تاکید کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شوای اسلامی ایران، امروز با شوکت میرضیایف رئیس جمهوری ازبکستان، دیدار و گفتگو کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌ های کلان دو کشور بر گسترش روابط همه جانبه، امضای موافقت‌ نامه تجارت ترجیحی و لغو روادید میان دو کشور را گام‌ های مهم برای جهش در همکاری‌ های اقتصادی و بازرگانی دوجانبه دانست.
شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان، نیز در دیدار با قالیباف ضمن استقبال از پیشنهادهای رئیس مجلس ایران، تقویت همکاری در حوزه‌ های دانش بنیان و استفاده از توان فناورانه شرکت‌ های ایرانی را مورد توجه قرار داد.
وی همچنین بر نقش دیپلماسی پارلمانی به عنوان تسهیل کننده روابط دو کشور تاکید کرد.
گفتنی است، رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز با رؤسای مجالس قانون گذاری و سنای جمهوری ازبکستان نیز دیدار و در مورد گسترش روابط پارلمانی رایزنی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала