ترس آمریکا از تلاش ایران برای انتقام ترور سردار سلیمانی

CC BY 4.0 / sayyed shahab-o- din vajedi / Sardar Qasem Soleimaniترس آمریکا از تلاش ایران برای انتقام ترور سردار سلیمانی
ترس آمریکا از تلاش ایران برای انتقام ترور سردار سلیمانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
اشتراک
یاهو نیوز: آمریکا از تلاش ایران برای تلافی ترور سردار سلیمانی می ترسد.
به گزارش اسپوتنیک، یاهو نیوز به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکا می نویسد: مقامات آمریکایی معتقدند که ایران ممکن است به تلافی کشته شدن سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 2020 اقدام به ترور هر یک از مقامات فعلی دولت آمریکا کند.
همانطور که در این سند اشاره شده است، به گفته نمایندگان واشنگتن، با گذشت 2.5 سال از ترور سلیمانی، تهدید "انتقام" از سوی تهران همچنان بالاست.
در این گزارش خاطر نشان می شود: دولت ایران برای انتقام کشته شدن سردار سلیمانی در سال 2020 با تهدید کسانی در داخل و خارج از کشور که تهران معتقد است مسئول قتل هستند، کارزاری چند جانبه را دنبال می کند که شامل تهدید به مرگ، حکم بازداشت و تحریم علیه مقامات آمریکایی می شود.
همچنین از این سند برمی‌آید که از ژانویه 2021، تهران علناً آمادگی خود را برای انجام عملیات‌های مرگبار در خاک آمریکا اعلام کرده و ظاهراً مقامات ارشد واشنگتن را به عنوان اهداف اولیه برای اقدام تلافی جویانه معرفی کرده است.
اطلاعات آمریکا معتقد است که ایران احتمالاً ترور یا محاکمه یکی از مقامات آمریکایی را که او را از نظر رتبه و مقام همتای سلیمانی می‌داند و به نظر او مسئول کشته شدن او بوده است، یک اقدام انتقام‌جویانه می‌داند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала