برنامه های اتحادیه اروپا و ناتو برای تشدید کنترل بر انتقال تسلیحات به اوکراین منتشر شد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر فرا خوانده شدن 36 هزار نیروی ذخیره به ارتش اوکراین
فرا خوانده شدن 36 هزار نیروی ذخیره به ارتش اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
اشتراک
فایننشال تایمز از برنامه های اتحادیه اروپا و ناتو برای تشدید کنترل بر انتقال تسلیحات به اوکراین به دلیل ترس از سقوط آنها در بازار سیاه گزارش داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه فاینیشنال تایمز، چندین کشور ناتو در حال مذاکره با طرف اوکراینی در مورد امکان ایجاد سیستم ردیابی یا فهرست دقیق سلاح های عرضه شده هستند. برنامه های اتحادیه اروپا و ناتو برای تشدید کنترل بر انتقال تسلیحات به اوکراین به دلیل ترس از سقوط آنها در بازار سیاه منتشر شده است.
به گزارش این روزنامه، یکی از مقامات یکی از کشورهای غربی گفت که پس از رسیدن تسلیحات به بخش جنوبی لهستان، به مرز اوکراین تحویل داده شده و در خودروها بارگیری می شود تا به کی یف ارسال شود.
وی افزود که پس از آن، غرب "هیچ چیزی در مورد محل نگهداری" این سلاح ها نمی داند.
پیش از این گزارش شده بود که کمیسیون اروپا در حال راه اندازی مرکزی برای مبارزه با قاچاق اسلحه و مواد مخدر و همچنین تردد افراد از اوکراین به کشورهای اتحادیه اروپا از طریق مولداوی است.
سرباز اوکراینی با هویتزر M777 آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2022
رسانه ها: نیروهای مسلح اوکراین در استفاده از سلاح های غربی دچار مشکل شدند
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح روسیه تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از ۲۵ مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала