گزارش و تحلیل

اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره روابط ایران و مصر

© Photo / IRNAناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
اشتراک
کنعانی: ارتباط مستقیم دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی مصر هم از طریق دفاتر حفاظت منافع دو کشور در تهران و قاهره و هم از طریق دیگر سطوح دیپلماتیک در چارچوب های مختلف برقرار است.
آقای دکتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره روابط ایران و مصر گفت: ارتباط مستقیم دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی مصر هم از طریق دفاتر حفاظت منافع دو کشور در تهران و قاهره و هم از طریق دیگر سطوح دیپلماتیک در چارچوب های مختلف برقرار است.
به عبارتی در ارتباط با ایران و مصر ما معتقدیم که وجود گفتگو ها و ارتباطات دیپلماتیک مستقیم کمک می‌کند تا دیدگاه‌ های خود را به یکدیگر منتقل کنیم و نیازی به ایفای نقش رابط یا میانجی نداشته باشیم، به رغم نوع خاص روابط سیاسی اما در برخی از سطوح ارتباطات و همکاری‌ های بسیار خوبی داریم، حتی در حوزه سازمان‌ های تخصصی بین‌المللی گمان می‌کنم ایران و مصر دو کشوری هستند که همکاری و مشورت های مستمر و سازنده ای را با یکدیگر داشتند.
اراده برای استمرار این همکاری وجود دارد، علائق و مشترکات تاریخی و تمدنی زیادی نیز میان دو کشور وجود دارد.
هر کشوری در حوزه منطقه ای با حسن نیت ایفای نقش کند تا روابط دو کشور به یکدیگر نزدیک شود موجب مسرت ایران است و از آن استقبال می‌کنیم.
وی پیرامون روابط با عربستان نیز افزود: خوشبختانه با همراهی دولت عراق گفتگو های خوبی میان ایران و عراق انجام شده.
جمع‌بندی ما این است که نتیجه مذاکرات امیدوار کننده، دلگرم‌کننده و رو به جلو بوده و هر دو طرف این انگیزه و تمایل برای برگزاری دور جدید مذاکرات را دارند.
تاخیر در دور جدید تلاشی است برای اینکه در نشست آتی بتوانیم گامی ملموس به سمت جلو حرکت کنیم و با اراده خوبی که در طرف عربستانی دیدیم شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала