واکنش وزارت خارجه ایران به مقاله بایدن

© Photo / IRNAناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2022
اشتراک
کنعانی: حمایت تمام عیار آمریکا از اسرائیل، روشنترین دلیل در بطلان ادعای صلح طلبی دولت آمریکا است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه به برخی مطالب مندرج در مقاله اخیر رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد و تاکید کرد که رژیم اسرائیل بزرگترین منبع بی ثباتی و گسترش تروریسم در منطقه غرب آسیاست و حمایت تمام عیار آمریکا از این رژیم، روشنترین دلیل در بطلان ادعای صلح طلبی دولت آمریکا است.
وی در ادامه اظهار داشت: "تأکید آقای جو بایدن بر پیگیری سیاست فشار اقتصادی و دیپلماتیک علیه ایران، متناقض با اظهار تمایل مستمر آمریکا برای احیای توافق سال ۲۰۱۵ و در مسیر سیاست شکست خورده فشار حداکثری دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران است.
دولت پیشین آمریکا با خروج یکجانبه از برجام‏، عملا به راهبرد دیپلماسی چندجانبه برای حل و فصل اختلافات صدمه جدی وارد ساخت و دولت فعلی آمریکا نیز علیرغم شعارها و ادعاهای خود مبنی بر بازگشت به توافق و جبران خطاهای دولت پیشین آمریکا، متأسفانه در عمل همان رویکرد را با تداوم تحریم و فشار اقتصادی دنبال می‌کند.
دیدار وزیر خارجه اسرائیل با مقامات آمریکایی مسئول در امور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2022
نخست وزیر اسرائیل: دست روی دست نخواهیم گذاشت تا ایران به ما حمله کند
خاورمیانه امن تر و با ثبات تر، تنها از طریق اقدام آمریکا در پایان دادن به سیاست تفرقه افکنی میان کشورهای منطقه، توقف سرازیر کردن تسلیحات به منطقه، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها، کنار گذاشتن سیاست حمایت بدون قید و شرط از رژیم اسرائیل و نیز پایان دادن به سیاست ایران هراسی بدست می‌آید و تا زمانی که این سیاست‌های غلط و بحران آفرین اصلاح نشود، آمریکا مسئول اصلی بی ثباتی در منطقه غرب آسیا خواهد بود.
اظهارات رئیس جمهور سابق و وزیر خارجه اسبق آمریکا در خصوص منشأ داعش، خلاف اظهارات آقای بایدن را روایت می‌کند، مضافا آنکه اقدام دولت آمریکا در ترور ناجوانمردانه شهید قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم داعشی و تکفیری، بزرگترین کمک آمریکا به تروریست‌های داعشی و تکفیری بود.
نکات مندرج در نوشتار آقای بایدن، روایتی یکجانبه و غیرواقعی از سیاست‌های دولت آمریکا در منطقه غرب آسیاست و دولتمردان آمریکا اگر حقیقتا خواستار ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا و نتیجتا جهانی امن برای خود و دیگران هستند، بهتر است واقعیات نوین جهان را درک کرده و از تلاش برای تحمیل ارزش‌های آمریکایی و یکجانبه گرائی بپرهیزند و اجازه دهند کشورهای منطقه خود بر اساس ارزش‌ها، منافع و واقعیت‌ها و در چارچوب همکاری منطقه‌ای نسبت به تأمین امنیت و منافع جمعی خود اقدام کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала