نواک: امتناع اروپا از گاز روسیه تعجب آور است

© Sputnik / Sergey Guneevنواک: امتناع اروپا از گاز روسیه تعجب آور است
نواک: امتناع اروپا از گاز روسیه تعجب آور است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2022
اشتراک
گازرسانی در کشورهای اتحادیه اروپا کمتر از روسیه است، تصمیمات برای امتناع از گاز فدراسیون روسیه تعجب آور است.
به گزارش اسپوتنیک، تصمیمات کشورهای اروپایی برای امتناع از گاز روسیه تعجب آور است، زیرا گازرسانی در تعدادی از کشورهای بزرگ اروپایی در حال حاضر بسیار کمتر از روسیه است و شهروندان اتحادیه اروپا از گاز با قیمت مقرون به صرفه محروم هستند.
الکساندر نواک معاون نخست وزیر یادآور شد: گاز پاک ترین منبع انرژی هیدروکربنی است. در روسیه، گازرسانی منطقه ای در حال حاضر به ۷۱ درصد رسیده است، تا سال ۲۰۳۰ برنامه ریزی شده است که آن را به ۸۳ درصد برساند.
در همان زمان، گازرسانی در روسیه به طور قابل توجهی از کشورهای بزرگ اروپایی مانند آلمان (۴۷٪)، فرانسه (۳۸٪)، اسپانیا (۳۲٪) فراتر می رود.
نواک خاطرنشان کرد: در فنلاند، سوئد و نروژ، که آب و هوای آن مشابه آب و هوای فدراسیون روسیه است، سطح گازی شدن به ترتیب تنها ۳، ۱ درصد و ۰.۲ درصد است.
نواک در ستون خود برای مجله سیاست انرژی نوشت: در این زمینه، تعجب آور است که کشورهای اروپایی به طور مداوم در مورد کنار گذاشتن سیستماتیک گاز روسیه که تا همین اواخر حدود ۴۵ درصد واردات را تشکیل می داد، تصمیم می گیرند.
معاون نخست وزیر روسیه تاکید کرد: این گونه تصمیمات برخلاف عقل سلیم، مصلحت اقتصادی و همچنین منافع اقتصاد و شهروندان اروپا اتخاذ می شود که از فرصت دریافت حجم کافی گاز با قیمت مقرون به صرفه محروم هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала