قربانیان سیل در پاکستان افزایش یافت

© Sputnik / Mazhar Abid /  مراجعه به بانک تصاویر پاکستان
پاکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2022
اشتراک
بارندگی‌ها در بلوچستان به عنوان استان همجوار مرزی با سیستان و بلوچستان ایران رکورد ۳۰ ساله را شکسته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای " بیزنس اینسایدر"، مقامات دولتی اطلاع دادند که باران های موسمی در ماه گذشته دست کم 150 کشته بر جای گذاشته است. اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی اعلام کرد که تاکنون 91 زن و کودک در میان کشته شدگان هستند. باران های موسمی همچنین به خانه ها، جاده ها، پنج پل و نیروگاه ها در سراسر کشور آسیب رسانده است. این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد که حداقل 163 نفر نیز در حوادث مربوط به باران از 14 ژوئن مجروح شده اند.
مقامات پاکستانی گزارش داده‌اند که شهر کراچی در جنوب پاکستان با شدیدترین بارندگی‌های فصلی و اثرات ناشی از آن مواجه بوده است. بارندگی‌ها در بلوچستان به عنوان استان همجوار مرزی با سیستان و بلوچستان ایران رکورد ۳۰ ساله را شکسته به طوری که در هشت روز گذشته دست کم ۵۶ تن در مناطق مختلف ایالت بلوچستان کشته و در دیگر مناطق پاکستان نیز سیل و بارندگی تلفات انسانی بر جای‌ گذاشته است‌.
میزان تلفات سیل در هند و بنگلادش به بیش از ۱۰۰ نفر رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2022
میزان تلفات سیل در هند و بنگلادش به بیش از ۱۰۰ نفر رسید
نیروی دریایی پاکستان در حال کمک به قربانیان سیل و تخلیه ساکنان از مناطق پرخطر است. سال گذشته نیز سیل و رانش زمین در پی بارش شدید باران‌های موسمی در مناطق مختلف پاکستان صدها کشته و مصدوم برجای گذاشت و به بسیاری از واحدهای مسکونی نیز خسارت وارد کرد.
گزارش خطرات بین‌المللی آب و هوا در سال ۲۰۲۰ حاکی از رتبه پنجم پاکستان میان کشورهای آسیب پذیر در برابر تغییرات اقلیمی است. پاکستان میان سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۷ شاهد ۱۵۲ مورد تغییر شدید هوا بود که موجب خسارت اقتصادی ۳. ۸ میلیارد دلاری و جان باختن نزدیک به هزار نفر شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала