عدم پلاک خودروهای آمریکایی، عیدانه پلیس راهور ایران

CC0 / Pixabay / خودرو
خودرو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2022
اشتراک
کارشناس: لامبورگینی و مازراتی را شماره گذاری نمی‌کنیم اما آنهایی که از قبل پلاک دریافت کرده اند، برای نقل و انتقال مشکلی ندارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ایران در نشست خبری صبح 12 ژوئیه (سه شنبه) اظهار داشت که اولین عیدانه پلیس این است که افرادی که به تازگی گواهینامه می‌گیرند یا تغییر پایه در گواهینامه دارند، حداکثر ظرف ۷۲ ساعت گواهینامه آنها به درب منزلشان ارسال می‌شود.
وی در ادامه افزود: "دومین عیدانه پلیس طرح تقسیط جریمه خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌ها و سومین عیدانه در نظر گرفتن تسهیلاتی برای عدم توقیف خودروهایی که خلافی بالای ۳ میلیون تومان دارند در بازه زمانی عید قربان تا عید غدیر است.
آخرین عیدانه پلیس تحویل ۷۲ ساعته کارت خودرو به شرط درست بودن اطلاعات و آدرس است. همچنین افرادی که حکم مأموریت و مجوز سفر در ایام کرونا داشتند اما در آن زمان جریمه شدند، می‌توانند همچنان برای پاک کردن جرایم به مراکز اجراییات پلیس در سراسر کشور مراجعه کنند.
تصمیم داریم در برنامه هفتم حدود ۱۷ هزار جان باخته در سال را به نصف کاهش دهیم که البته کار بزرگی است و بدون کمک دولت امکان پذیر نیست، البته اگر به کاهش فوتی‌های تصادفات دست پیدا کنیم می‌توانیم بگوییم مصدومان هم کاهش پیدا می‌کنند.
پلیس راهنمایی و رانندگی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2022
پلیس با پلاک‌های مخدوش وسایل نقلیه برخورد می کند
پلیس بر موضع خود برای شماره گذاری خودروها محکم ایستاده است و خودروی ناایمن چه داخلی و چه خارجی را شماره گذاری نمی‌کنیم.علت فوت بیش از ۳۴ درصد افراد در تصادفات، نا ایمن بودن خودرو بوده است.
به هیچ عنوان خودروهای آمریکایی را شماره گذاری نمی‌کنیم چراکه آمریکا دشمن ما است، البته خودروهای لوکسی که باعث تفاخر در کشور شوند را هم نه شماره گذاری می‌کنیم و نه گذر موقت می‌دهیم.
اینکه این خودروها را شماره گذاری نمی‌کنیم، قانون نیست و نظر پلیس است اما برای اجرای آن دستور داریم.
به عنوان مثال لامبورگینی و مازراتی را شماره گذاری نمی‌کنیم اما آنهایی که از قبل پلاک دریافت کرده اند، برای نقل و انتقال مشکلی ندارند.
بالغ بر ۱۲ میلیون راننده داشتیم که در بازه سفرهای نوروز هیچ تخلفی نداشتند، در مجموع ۶ برنده خودرو داریم که یکی از آنها خانم و ۵ نفر آقا بودند و همچنین ۳۰ موتورسیکلت هم به قید قرعه تحویل داده شده است و به نظر ما جوایز منصفانه توزیع شد و حق به حق دار رسیده است‌.
افرادی که دارای نمره منفی هستند به هیچ عنوان نمی‌توانند در کشورهای دیگر گواهینامه دریافت کنند چراکه آن کشور از ایران استعلام می‌کند و ما استعلامشان را رد می‌کنیم.
خودروهای پراید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2022
شادی شهروند ایرانی پس از برنده شدن در لاتاری خودرو +ویدئو
می‌توان گفت ۳۶ درصد از ۱۰۷ هزار خودرو مربوط به موارد کیفری و مهریه است، ۱۱ درصد این خودروها خسارت بالای ۶۰ درصد خودرو است، همچنین ۸ درصد نقص اسناد و مدارک هویتی دارند و ۵ درصد عدم تمکن مالی دارند.
بر اساس آمارهای فراجا در سال ۱۴۰۰ در ۳ ماهه اول، ۴ هزار و ۲۱۴ نفر در تصادفات فوت کردند، این در حالی است که در ۳ ماهه اول ۱۴۰۱ تعداد ۳ هزار و ۹۵۳ نفر در تصادفات جان باختند که ۲۶۱ نفر کاهش یعنی ۶ درصد کاهش داشته‌ایم.
سازمان ملی استاندارد شماره گذاری خودروی تیبا و سمند را متوقف کرده و تمایلی به شماره گذاری آنها نداریم چراکه ناایمن هستند. سازمان استاندارد از پلیس خواسته که شماره گذاری نکند و امیدواریم روی این حرفش بایستد.
خودروسازان به پلیس فشار می‌آوردند که تعدادی از خودروهای زانتیا و مزدا که متعلق به سال ۱۴۰۰ است را برای سال ۱۴۰۱ شماره گذاری کنیم، پلیس از همین تریبون اعلام می‌کند به هیچ عنوان این کار را نمی‌کند چراکه هم غیرقانونی است و هم غیرشرعی، ما به خودروسازان پیشنهاد می‌دهیم که تفاوت قیمت خودرو را به مردم پرداخت کنند تا برای سال ۱۴۰۱ شماره گذاری شود و گرنه ما برای همان سال ۱۴۰۰ شماره گذاری می‌کنیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала