دماوند به نام مردم ایران سند خورد +عکس، ویدئو

© Fotolia / Borna_Mirواکنش تهران به اظهارات فرانسه درباره برنامه موشکی ایران
واکنش تهران به اظهارات فرانسه درباره برنامه موشکی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2022
اشتراک
سند پلاک دهم دماوند صادر شد و تمامی ۱۰ پلاک کوه دماوند به بیت‌المال بازگشته و جزو اراضی ملی و متعلق به همه مردم ایران است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه خراسان در رابطه با سند خوردن کوه دماوند نوشت: «دماوند، همان "قلب فسرده زمین" که ملک‌الشعرا بهار در توصیف آن بیت‌ها سروده بود، پس از سال‌ها حالا دوباره از مالکیت سازمانی خارج شده و به نام اراضی ملی متعلق به همه مردم سند خورده تا این سروده ملک‌الشعرا تجسم یابد که: "آزاد شوی و برخروشی، ماننده دیو جسته از بند".»
در ادامه‌ی این گزارش آمده است: «مردادماه سال ۹۹ بود که ماجرای وقفی بودن بخش‌هایی از قله و یال‌های کوه دماوند جنجال‌ساز شد. فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به شفافیت و اطلاع‌رسانی گسترده در این موضوع کمک کرد تا افکار عمومی خیلی سریع در جریان جزئیات ماجرا قرار بگیرند و این سوال را بپرسند که چرا بخش‌هایی از کوه دماوند که متعلق به همه مردم ایران است، باید وقف شده باشد و به جای سند اراضی ملی، سند وقفی داشته باشد؟ این مخالفت اگرچه به‌ظاهر یک واکنش اجتماعی و برگرفته از احساسات مردم بود اما پشتوانه قوی قانونی هم داشت و سازمان جنگل‌ها نیز مدافع این مطالبه افکار عمومی بود؛ مطالبه‌ای که درباره جنگل‌های "آق مشهد" هیرکانی هم وجود داشت و با ورود قاطع دستگاه قضا به سرانجامی شیرین رسید تا سند وقفی این جنگل‌ها نیز باطل شود و به آغوش مردم بازگردد.»
آن‌طور که رضا بیانی، مدیر کل منابع طبیعی استان تهران به خراسان گفت: «سند پلاک دهم دماوند هم صادر شده و حالا دیگر تمامی این ۱۰ پلاک کوه دماوند به بیت‌المال بازگشته و جزو اراضی ملی و متعلق به همه مردم ایران است. البته هنوز درباره برخی پلاک‌های مربوط به دامنه کوه اختلافاتی بین سازمان جنگل‌ها و سازمان اوقاف وجود دارد و بعضا هر دو سازمان دارای سند ملی و سند وقفی هستند که این موضوع باید در کارگروه ویژه تشکیل شده تعیین تکلیف شود.»
کاربران بسیار زیادی به این موضوع واکنش نشان می‌دهند. برخی عنوان می‌کنند مگر دماوند در حوزه استحفاضی استان مازندران نیست که استان تهران برای آن سند می‌زند؟! کاربرانی هم با کنایه عنوان می‌کنند با نام مردم و به کام خود دولتمردان. این کاربران در ادامه‌ی نظرات خود عنوان می‌کنند که بایستی تکلیف بسیاری از اراضی که چنین وضعیتی دارند روشن شود و به اطلاع مردم برسد که نتیجه‌ی آن چه شد، هرچند که همه‌ی این اراضی اثر طبیعی ملی هستند!
گروهی از کاربران با کامنت‌های طنز و شوخی به این موضوع واکنش نشان می‌دهند که ما سهم خود را از دماوند می‌فروشیم و به زخم زندگی‌مان می‌زنیم. برخی عنوان می‌کنند آخر هفته به کوه خودمان می‌رویم و کاربرانی عنوان می‌کنند این اقدام از سوی دولت بسیار متعجب کننده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала