ثبت اولین مورد ابتلا به آبله میمون در روسیه

© Photo / CDCثبت اولین مورد ابتلا به آبله میمون در روسیه
ثبت اولین مورد ابتلا به آبله میمون در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2022
اشتراک
اولین مورد آبله میمونی توسط فردی که از اروپا برگشته بود، در روسیه به ثبت رسید.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی روس پاتربنادزور (سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه) اعلام کرد: اولین مورد ابتلا به آبله میمون در روسیه تائید شد. این بیماری در فردی که از سفر به کشورهای اروپایی بازگشته بود، مشاهده شده است.
گفته می شود بیماری این شخص از نوع خفیف است و خطر جانی برای وی وجود ندارد، این شخص قرنطینه شده است. همانطور که در روس پاتربنادزور اشاره شد، امکان گسترش بیشتر عفونت متوقف شده است.
این وزارت همچنین تاکید کرد که کشور دارای کیت های معرف کافی برای تشخیص آبله میمون است.
مقامات بهداشتی می‌گویند در حال رصد مکان‌ها و افرادی هستند که این بیمار با آنها در ارتباط بوده است تا موارد احتمالی انتشار را به سرعت شناسایی و قرنطینه کنند.
آبله میمون گرچه قدرت سرایت بسیار کمتری نسبت به کووید-۱۹ دارد، اما طی ماه‌ های اخیر از مناطق بومی خود در غرب آفریقا فراتر رفته و هم اینک در تمامی قاره‌های جهان مواردی از ابتلا به آن گزارش شده است. همین موضوع باعث نگرانی مقامات بهداشتی نسبت به گسترش بیماری و وقوع جهش در این ویروس شده است.
بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، آبله میمون تاکنون در بیش از ۵۰ کشور جهان مشاهده شده و ۷ هزار و ۶۰۰ تن را آلوده کرده است. برآورد می‌شود نرخ مرگ و میر ناشی از این ویروس یک درصد باشد، اما تاکنون هیچ موردی از تلفات این بیماری در خارج از قاره آفریقا گزارش نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала