واکسن برکت پلاس مجوز تزریق عمومی گرفت

© Photo / IRNAواکسن برکت پلاس مجوز تزریق عمومی گرفت
واکسن برکت پلاس مجوز تزریق عمومی گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2022
اشتراک
سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ایران، رسما اعلام کرد پس از بررسی مستندات مراحل کارآزمایی بالینی این واکسن و نتایج اثربخشی و ایمنی‌زایی آن، مجوز تزریق اضطراری واکسن برکت‌پلاس را صادر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ایران رسما مجوز تزریق اضطراری برکت‌پلاس، تنها واکسن ایرانی اختصاصی اومیکرون را صادر کرد.
بنابر این گزارش زمستان سال گذشته تنها 29 روز پس از شناسایی سویه اومیکرون، متخصصان گروه دارویی برکت تولید واکسن اختصاصی اومیکرون را به نتیجه رساندند و پس از موفقیت در مرحله حیوانی، با مجوز کمیته اخلاق و سازمان غذا و دارو، نخستین واکسن ایرانی اومیکرون وارد فاز تست انسانی شد.
بعد از موفقیت و اثربخشی 100 درصدی واکسن جدید کوو ایران برکت ویژه سویه اومیکرون در مرحله تست حیوانی و ارسال مستندات، مطالعه بالینی این واکسن از ابتدای اسفند 1400 با تزریق واکسن برکت پلاس به 210 داوطلب آغاز شد. در این مطالعه واکسن کوویران برکت پلاس به 210 داوطلب که دوز اول و دوم خود را یکی از دو واکسن برکت و سینوفارم زده بودند، تزریق شد و نهایتا مستندات و نتایج این کارآزمایی برای وزارت بهداشت ارسال شد.
شب گذشته سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ایران، رسما اعلام کرد پس از بررسی مستندات مراحل کارآزمایی بالینی این واکسن و نتایج اثربخشی و ایمنی‌زایی آن، مجوز تزریق اضطراری واکسن برکت‌پلاس را صادر کرده است که می‌تواند به عنوان دوز یادآور دراین مرحله استفاده شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала