واشنگتن تایمز، نیاز به تامین سلاح به کی یف را زیر سوال برد

© AP Photo / Vadim Ghirdaواشنگتن تایمز: آمریکا نیاز به تامین سلاح به کی یف را زیر سوال برد
واشنگتن تایمز: آمریکا نیاز به تامین سلاح به کی یف را زیر سوال برد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2022
اشتراک
تحلیلگران نظامی در آمریکا خاطرنشان کردند که ارسال سلاح به اوکراین نمی تواند بحران اوکراین را تغییر دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن تایمز تحلیلگران نظامی در ایالات متحده آمریکا، نیاز به تامین تسلیحات به کی یف را زیر سوال بردند و خاطرنشان کردند که این امر نمی تواند بحران اوکراین را تغییر دهد
در این راستا، سرهنگ بازنشسته دانیل دیویس گفت: "به هیچ وجه ارسال سلاح، برای تغییر روند یا حتی کمک به اوکراین برای دستیابی به برابری کافی نیست".
وی در عین حال افزود که سلاح و مهمات به جبهه نمی رسد، بنابراین ارتش اوکراین " بیشتر به عقب رانده می شود." سرهنگ مارک کانچان نیز به نوبه خود هشدار داد که مردم آمریکا ممکن است نظر خود را در مورد ارسال کمک های نظامی به کی یف تغییر دهند. به گفته او، اوکراین هنوز "در فساد غوطه ور است، کشوری بسیار ناکارآمد." او گفت: "اگر مردم شواهدی ببینند، مانند اینکه چگونه الیگارشی‌ها با پول آمریکا قایق‌های تفریحی می‌خرند، حمایت مردمی را تضعیف می‌کند." پیش از این، دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین گفته بود که مقامات کی یف در مدت دو هفته 3 میلیارد دلار کمک از واشنگتن دریافت کردند.
تغییر موضع آمریکا از ترس روسیه در تامین سلاح های پیشرفته به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2022
تغییر موضع آمریکا از ترس روسیه در تامین سلاح های پیشرفته به اوکراین
پیش از این جو بایدن در نشستی با خبرنگاران پس از نشست سران ناتو در مادرید همچنسن گفت: چندین سامانه موشکی پرتاب به اوکراین منتقل شده است. روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". همچنین ، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала