ظهور بینش جدید اروپا نسبت به آمریکا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2022
اشتراک
اتحادیه اروپا از تحریم‌ها علیه روسیه و درگیری‌های جاری در اوکراین "خسته" شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "شینهوا"، در اتحادیه اروپا به مضر بودن پیروی از سیاست تحریم های ایالات متحده پی بردند.
کوی هونگجیان، مدیر موسسه اروپایی دانشگاه مطالعات بین‌المللی چین، گفت: "اقتصاد اروپا به دلیل پیروی از سیاست تحریم‌های آمریکا روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد، این در حالی است که واشنگتن به آینده متحدانش علاقه‌ای ندارد.
اروپا به دلیل تحریم های انرژی اعمال شده توسط غرب علیه روسیه، به طور فزاینده ای با کمبود منابع انرژی مواجه است، در حالی که هزینه نفت و گاز به سرعت در حال افزایش است. به نوبه خود، به دلیل افزایش قیمت ها، بخش انرژی به مخارج بودجه سرمایه ای نیاز داشت که سایر حوزه های تامین مالی را از بین برد و از این نظر، عدم اطمینان اروپایی ها در حال افزایش است.
بایدن نام وزیر بهداشت و خدمات اجتماعی در دولت خود را فراموش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2022
چرا بایدن، پوتین را مسئول مشکلات آمریکا می‌داند؟
با تشدید درگیری در اوکراین، واشنگتن تلاش می‌کند "برای اروپا تعیین ریتم کند". یکی از مظاهر چنین سیاستی، تشویق کشورهای اروپایی به اتخاذ بسته های متعدد تحریمی علیه روسیه است. با ادامه تشدید محدودیت‌ها، خسارات وارده به ایالات متحده، که وابستگی کمی به مسکو برای انرژی و تجارت دارد، به نسبت کم است، اما برای کشورهای اروپایی، وضعیت کاملاً متفاوت است، زیرا آنها مدت‌هاست که روابط نزدیکی در بخش صنعت و انرژی با روسیه داشته‌اند.
ایالات متحده واقعاً به از دست دادن "به اصطلاح متحدان" خود اهمیتی نمی دهد. پس از دور پنجم تحریم‌های اتحادیه اروپا، آشکار شد که این تحریم‌ها نه تنها بی‌اثر، بلکه اثر معکوس نیز داشتند، اکنون اروپا در نهایت هوشیارانه متوجه می‌شود که در واقع بیشترین ضرر را از پیروی کورکورانه از آمریکا و تقویت مستمر از محاصره روسیه خواهد برد. اتحادیه اروپا از تحریم‌ها علیه روسیه و درگیری‌های جاری در اوکراین "خسته" شده است، علاوه بر این، نارضایتی در این بلوک "در پی دنبال‌روی کورکورانه از سیاست آمریکا" در حال افزایش است.
اگر آمریکا به تشدید تحریم ها و اعمال فشار بر روسیه ادامه دهد، تضادها در "سیستم به اصطلاح متحد" بین آنها و اروپا عمیق تر خواهد شد. زیرا آنها اختلاف نظرها و اختلافات اساسی در نقطه شروع منافع، به ویژه در رابطه با هدف امنیت دیپلماتیک، دارند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала