دانشمندان چینی ماهی روباتی ساختند که میکروپلاستیک ها را می بلعد

© Sputnik / Anton Denisovدانشمندان چینی ماهی روباتی ساختند که میکروپلاستیک ها را می بلعد
دانشمندان چینی ماهی روباتی ساختند که میکروپلاستیک ها را می بلعد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2022
اشتراک
تیمی از دانشمندان چینی از دانشگاه سیچوان در جنوب غربی چین می گویند ربات ماهی که میکروپلاستیک ها را "می خورد" ممکن است روزی به پاکسازی اقیانوس های آلوده جهان کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، این ربات‌های نرم قابل لمس در اندازه فقط ۱.۳ سانتی‌ متر (۰.۵ اینچ)، میکروپلاستیک‌ ها را در آب های کم عمق می‌ مکند.
وانگ یویان یکی از محققانی که این ربات را توسعه داده است، گفت: این تیم قصد دارد ماهی ها را قادر سازد تا میکروپلاستیک ها را در آب های عمیق تر جمع آوری کنند و اطلاعاتی برای تجزیه و تحلیل آلودگی دریایی در زمان واقعی ارائه دهند.
ما چنین ربات مینیاتوری سبک وزنی را توسعه دادیم. می توان از آن به طرق مختلف استفاده کرد، به عنوان مثال در عملیات های زیست پزشکی یا خطرناک، مانند یک ربات کوچک که می تواند در بخشی از بدن شما قرار گیرد تا به شما در از بین بردن برخی بیماری ها کمک کند.
ربات ماهی سیاه توسط نور حرکت می کند و به آن کمک می کند تا باله ها و بدن خود را تکان دهد. دانشمندان می توانند ماهی را با استفاده از نور کنترل کنند تا از برخورد آن با ماهی ها یا کشتی های دیگر جلوگیری کنند.
وانگ گفت: اگر به طور تصادفی توسط ماهی های دیگر خورده شد، می توان آن را بدون آسیب هضم کرد، زیرا از پلی اورتان ساخته شده است، که همچنین با محیط زیست سازگار است. ماهی قادر است آلاینده ها را جذب کند و حتی در صورت آسیب دیدن خود را بازیابی کند. این می تواند تا ۲.۷۶ طول بدن در ثانیه شنا کند که سریعتر از اکثر ربات های نرم مصنوعی است.
وی افزود: ما بیشتر روی جمع آوری (ریزپلاستیک ها) کار می کنیم. این ربات مانند یک ربات نمونه است و می توان از آن به طور مکرر استفاده کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала