آیا ایران به روسیه پهپاد نظامی می‌دهد؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران پهپاد
ایران پهپاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2022
اشتراک
سالیوان: ایران قصد دارد تا چند صد هواپیمای بدون سرنشین را به روسیه تحویل بدهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "رویترز"، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده، ابراز سوء ظن کرد که گویا ایران قصد دارد تا چند صد هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) را به روسیه منتقل کند.
به گفته این مقام مسئول، در میان این پهپادها مدل هایی با قابلیت حمل سلاح وجود دارد. وی در عین حال اعتراف کرد که مشخص نیست آیا ایران تاکنون هیچ یک از این پهپادها را به روسیه تحویل داده است یا خیر.
علاوه بر این، به گفته کاخ سفید، ایران قصد دارد نیروهای روسیه را در زمینه استفاده از پهپادهای رزمی آموزش دهد. سالیوان تصریح کرد که مراحل اولیه آموزش باید از اوایل ژوئیه آغاز شود.
مشخص است که ایران به تعدادی پهپاد مسلح است. به ویژه پهپادهای شناسایی ابابیل-3 و مهاجر-4 بی، پهپادهای ضربتی مهاجر-6 و کرار و همچنین پهپاد کامیکازه آرش گزارش شده است.
اعلام آمادگی ایران برای افزایش صادرات برق به پاکستان و افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2022
گزارش و تحلیل
باتری به باتری ایران و روسیه
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهور این کشور به منطقه، در نشستی خبری به بیان ادعاهای ضدایرانی پرداخت. جیک سالیوان مدعی شد که آمریکا اطلاعاتی مبنی بر آماده سازی ایران برای ارسال پهپاد به روسیه جهت استفاده آنها در اوکراین در اختیار دارد.
وی همچنین ادعا کرد که ایران در حال آماده سازی برای آموزش استفاده از این پهپادها به روس ها است و مشخص نیست هم اکنون این پهپادها را در اختیار روسیه قرار داده است یا خیر.
سالیوان همچنین مدعی شد: "برآورد اطلاعاتی نشان می دهد که برخی از پهپادها که تعداد آنها به صدها فروند می رسد از قابلیت حمل سلاح برخوردارند"
گفتنی است اعلام شده بود که در روسیه قصد دارند هلیکوپتر تهاجمی پهپادی به وزن 750 کیلوگرم تولید کنند تا نیروی انسانی و خودروهای زرهی سبک دشمن را نابود کنند. هلدینگ هلیکوپتر روسیه که بخشی از "روس تخ" است می تواند به یک تولید کننده هلیکوپتر بدون سرنشین تبدیل شود. این پهپاد بر تانک مسلسل کلاشینکف با 550 گلوله مهمات، 8 موشک هدایت نشده و 16 بمب ضد تانک نصب خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала