سازمان ملل: جمعیت جهان امسال به 8 میلیارد نفر می رسد

© Sputnik / Vladimir Sergeev /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان ملل: جمعیت جهان امسال به 8 میلیارد نفر می رسد
 سازمان ملل: جمعیت جهان امسال به 8 میلیارد نفر می رسد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2022
اشتراک
دبیرکل سازمان ملل از پیشرفت بشریت تمجید کرد اما یادآور شد که هنوز "جهان در خطر" است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل اعلام کرده است که انتظار می رود جمعیت جهان در اواسط نوامبر سال جاری به هشت میلیارد نفر برسد و پیش بینی می شود هند در سال آینده به عنوان پرجمعیت ترین کشور از چین پیشی بگیرد.
گزارش سازمان ملل که روز دوشنبه منتشر شد، پیش‌ بینی می‌کند که جمعیت جهان می‌تواند در سال ۲۰۳۰ به حدود ۸.۵ میلیارد نفر، در سال ۲۰۵۰ به ۹.۷ میلیارد و در سال ۲۱۰۰ به ۱۰.۴ میلیارد نفر افزایش یابد.
بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، جمعیت جهان تا حدودی به دلیل کاهش مرگ و میر رو به افزایش است و امید به زندگی جهانی در سال ۲۰۱۹ به ۷۲.۸ سال رسید که تقریباً ۹ سال بیشتر از سال ۱۹۹۰ است. در همان زمان، این سازمان گفت که سرعت رشد به تدریج کاهش می یابد.
این گزارش - با عنوان "چشم انداز جمعیت جهان ۲۰۲۲" - همچنین پیش بینی می کند که جمعیت به طور نابرابر در سراسر جهان افزایش می یابد و تنها هشت کشور در حال توسعه بیش از نیمی از رشد پیش بینی شده را به خود اختصاص می دهند. کشورهای مورد بحث عبارتند از جمهوری دموکراتیک کنگو، مصر، اتیوپی، هند، نیجریه، پاکستان، فیلیپین و تانزانیا.
تاریخ انتشار این گزارش مصادف با روز جهانی جمعیت بود. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، در پیام خود به این مناسبت دستاوردهای بشریت را ستود. وی در عین حال خاطرنشان کرد که این نقطه عطف هشت میلیاردی "یادآوری مسئولیت مشترک ما برای مراقبت از سیاره ما است" و افزود که همه گیری کووید-۱۹، بحران آب و هوا، جنگ ها و بلایای انسانی نشان داده است که جهان در "در خطر" است.
گوترش گفت که جهان همچنان گرفتار نابرابری جنسیتی گسترده و تجاوز به حقوق زنان است؛ وی تکرار کرد: دستیابی به جمعیت جهانی هشت میلیاردی یک نقطه عطف عددی است، اما تمرکز ما همیشه باید بر روی مردم باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала