عراق: بدهی گازی به ایران نداریم

© Sputnik / Dmitriy VinogradovФлаг Ирака на фоне разрушенных зданий в Мосуле
Флаг Ирака на фоне разрушенных зданий в Мосуле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2022
اشتراک
سرپرست وزارت برق عراق با بیان اینکه انتظار می رود روند صادرات گاز ایران به عراق بهبود یابد تاکید کرد که این کشور تمامی بدهی های قبلی خود به ایران در خصوص واردات گاز را پرداخت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عادل کریم، سرپرست وزارت برق این کشور در اظهاراتی با اشاره به افزایش تولید برق در این کشور گفت که با توجه به توافقات انجام شده با وزیر نیرو ایران انتظار می رود که روند صادرات گاز ایران به عراق بهتر شود.
وی با بیان اینکه شهروند عراقی امروز احساس می کند که وضعیت برق بهبود یافته است تاکید کرد: یک میلیارد و ۶۴۹ میلیون دلار به عنوان بدهی گازی به ایران پرداخت کردیم.
کریم خاطرنشان کرد که تمام بدهی های قبلی ما به ایران پرداخت شد و اکنون پول واردات گاز از ایران را به طور ماهیانه به این کشور پرداخت می کنیم.
سرپرست وزارت برق عراق همچنین گفت که ایران روزانه ۲۴۰ متر مکعب گاز به عراق صادر می کند.
پیش از این نیز احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق در اظهاراتی گفت: میزان تولید انرژی در عراق اکنون تقریبا روزانه ۲۰ هزار مگاوات است و این میزان همچنان نیازهای عراق را برآورده نمی کند و ما همچنان منظر افزایش واردات گاز برای افزایش تولید هستیم. عراق تمام مبلغ بدهی های معوقه را به ایران پرداخت کرد و به طرف ایرانی اعلام کردیم که ما روزانه به ۵۰ الی ۵۵ میلیون متر مکعب گاز نیاز داریم اما میزان رسیده به ما اکنون ۴۰ میلیون متر مکعب است و به محض این که واردات گاز افزایش یابد وارد مدار نیروگاه‌های تولید برق خواهد شد و تولید ما بالا خواهد رفت.
رشد15 درصدی تجارت با عراق در دولت سیزدهم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2022
گزارش و تحلیل
رشد 15 درصدی تجارت با عراق در دولت سیزدهم
سخنگوی برق عراق خاطرنشان کرد: اگر ایران روزانه بالاتر از ۵۰ میلیون متر مکعب گاز به ما بدهد تولید ما روزانه به ۲۴ هزار مگا وات خواهد رسید و ما منتظر این امر هستیم، ما تماس های مداومی با وزارت انرژی ایران در این زمینه داریم.
احمد موسی همچنین اعلام کرده بود: وزارت برق عراق تماس‌هایی در خصوص افزایش صادارت گاز ایران به این کشور به منظور فعال کردن نیروگاه های تولید انرژی با طرف ایرانی دارد و اکنون میزان صادرات افزایش یافته است و به روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب رسیده است. عراق رایزنی‌هایی با طرف ایرانی در راستای افزایش تدریجی صادرات گاز دارد و طرف ایرانی نیاز عراق را درک می کند. ما اکنون به ۵۰ تا ۵۵ متر مکعب گاز ایرانی نیاز داریم و امیدواریم که از طریق تماس و رایزنی با ایران به این میزان برسیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала