اعلام نامزدی وزیر خارجه انگلیس برای جانشینی بوریس جانسون

© Press Service of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر الیزابت تراس وزیر خارجه بریتانیا
الیزابت تراس وزیر خارجه بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2022
اشتراک
وزیر خارجه انگلیس به صورت رسمی نامزدی خود برای رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیری انگلیس را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس اواخر روز یکشنبه نامزدی خود برای رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیری این کشور را اعلام کرد.
لیز تراس، اعلام نامزدی اش برای نخست وزیری انگلیس را در مقاله‌ای در روزنامه تلگراف اعلام کرده است.
او در یادداشت خود که در وب‌سایت روزنامه تلگراف منتشر شد، نوشت: ما با چالش‌های بزرگی در داخل کشور در بحبوحه بحران اقتصادی جهانی روبرو هستیم. از تهاجم روسیه گرفته تا چینی که به طور فزاینده‌ای ادعا می‌کند. این یک نبرد دشوار خواهد بود، اما نبردی که می‌توانیم پیروز شویم. من خودم را جلو می‌برم زیرا می‌توانم رهبری کنم، اقدام کنم و تصمیم‌های سخت بگیرم.
وزیر خارجه انگلیس یکی از سرسخت‌ترین منتقدان روسیه در دولت بوریس جانسون بود. جانسون روز پنجشنبه تصمیم خود را مبنی بر استعفا از سمت نخست وزیری اعلام کرد. تراس همچنین در یادداشت خود از خودش به دلیل "کمک به رهبری واکنش‌های بین‌المللی" در برابر عملیات نظامی روسیه در اوکراین و "مدیریت جهانی ارائه یک بسته تحریمی سخت‌گیرانه علیه روسیه در جریان جنگ در اوکراین" تمجید کرد.
وزیر خارجه انگلیس در آمریکا جزئیات سفر خود به روسیه را بررسی خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2022
رسانه ها: جانسون ممکن است پس از استعفا از سیاست کناره بگیرد
پیش از لیزتراس نیز، ساجد جاوید، وزیر بهداشت پیشین و ناظم زهاوی وزیر مالیه کنونی برای ریاست حزب محافظه کار انگلیس و به عنوان جانشین بوریس جانسون، اعلام آمادگی کرده بودند. تا کنون شمار نامزدهای رهبری حزب محافظه کار انگلیس به هشت تن رسیده است.
تراس و بن والاس، وزیر دفاع، محتمل‌ترین نامزدهای نخست وزیری بودند، اما والاس روز شنبه فاش کرد که تصمیم گرفته است در این رقابت‌ها شرکت نکند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала