چرا آمریکا فروش سلاح به عربستان را از سرخواهد گرفت؟

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عربستان سعودی
عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2022
اشتراک
رسانه: دولت جو بایدن در حال بحث در مورد لغو احتمالی ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی آمریکا به عربستان است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "رویترز"، یک مقام آمریکایی گفت که "در حال حاضر" مذاکره‌ای با عربستانی‌ها بر سر مساله فروش سلاح‌های تهاجمی به آنها در جریان نیست.
منابع آگاه گزارش داد، دولت جو بایدن در حال بحث در مورد لغو احتمالی ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی آمریکا به عربستان است، اما اتخاذ هر گونه تصمیم نهایی در این زمینه به پیشرفتی که ریاض در زمینه پایان دادن به جنگ در یمن رقم خواهد زد، بستگی دارد.
گویا در جریان سفر بایدن به منظقه، مقامات ارشد عربستانی در ماه‌های اخیر در جریان چندین نشست در ریاض و واشنگتن، همتایان آمریکایی خود را درخصوص لغو سیاست واشنگتن در مجاز کردن صرفا فروش تسلیحات دفاعی به شریک اصلی خود در حوزه خلیج فارس تحت فشار قرار دادند.
دستیاران وابسته به کنگره آمریکا می‌گویند، در داخل این کشور، هر اقدامی از سوی دولت واشنگتن برای لغو محدودیت‌های اعمال شده بر فروش سلاح‌های تهاجمی به عربستان مطمئناً مخالفت کنگره را از جمله از سوی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان مخالف که از منتقدان سرسخت عربستان بوده‌اند، به دنبال خواهد داشت.
مسکو: آمریکا مسئول تخریب روابط عادی میان مسکو و واشنگتن است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2022
معاون وزیر خارجه روسیه : برنامه هسته ای ایران قطعا در دستور کار سفر بایدن به عربستان خواهد بود
یکی از منابع مطلع در واشنگتن گفت که دولت آمریکا مذاکرات داخلی درباره امکان حذف محدودیت‌های تسلیحاتی عربستان را آغاز کرده است اما این مذاکرات هنوز به مرحله تصمیم گیری نرسیده است. به گفته یک منبع دوم، از جمله دفعاتی که مقامات عربستان چنین درخواستی را مطرح کردند، در زمان سفر خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان به واشنگتن در ماه مه بود.
از جمله مهم‌ترین اقلامی که سعودی‌ها به دنبال آن هستند، مهمات هدایت‌شونده دقیق نظیر مواردی که در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در مواجهه با مخالفت‌های نمایندگان کنگره تایید شد، است.
گفتنی است، سازمان عفو بین‌الملل اخیرا اعلام کرد که در حمله هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یک بازداشتگاه در یمن در ماه ژانویه که منجر به کشته شدن تعداد زیادی شد، از بمب‌های هدایت‌شونده دقیق ساخت آمریکا استفاده شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала