پیشنهاد فنلاند به غرب: وارد درگیری نظامی با روسیه شوید

© Photo / CGP Greyپیشنهاد فنلاند به غرب: وارد درگیری نظامی با روسیه شوید
پیشنهاد فنلاند به غرب: وارد درگیری نظامی با روسیه شوید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2022
اشتراک
مورخ فنلاندی یالونن پیشنهاد کرد که غرب بر سر کی یف وارد درگیری نظامی با مسکو شود. کشورهای اتحادیه اروپا یا ناتو باید امکان مداخله مستقیم را در نظر بگیرند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از گزاش منتشر شده توسط مورخ فنلاندی جوسی جالونن، کشورهای غربی باید امکان مداخله نظامی در بحران اوکراین را از جانب کی یف در نظر بگیرند. این محقق تصریح کرد: تاکنون استراتژی کشورهای غربی - برای تامین سلاح اوکراین و اجتناب از مداخله نظامی - شکست خورده است.
به گفته وی، اوکراین با چنین مشارکت غرب قادر نخواهد بود روسیه را "شکست" دهد. یالونن خاطرنشان کرد که ارتش روسیه به پیشروی و انجام وظایف محوله خود ادامه می دهد. این مورخ در پایان گفت: دیر یا زود <…> کشورهای اتحادیه اروپا یا ناتو باید امکان مداخله مستقیم را در نظر بگیرند.
اتهام زنی استالتنبرگ به پوتین برای بستن درهای ناتو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2022
اتهام زنی استالتنبرگ به پوتین برای "بستن درهای ناتو"
گفتنی است، در پس زمینه عملیات ویژه روسیه برای حفاظت از دونباس که در 24 فوریه آغاز شد، واشنگتن و متحدان ناتو همچنان به پمپاژ سلاح به اوکراین ادامه می دهند. مسکو بارها اعلام کرده است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی می کند و حمل و نقل با آنها به یک هدف قانونی تبدیل می شود. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا لایحه ای را برای تخصیص کمک های نظامی، اقتصادی و بشردوستانه به کی یف امضا کرد.
همچنین شامل تخصیص های مختلفی است که به هر طریقی به وضعیت اوکراین مربوط می شود. کنگره این مبلغ را از 33 میلیارد دلاری که در ابتدا توسط رئیس دولت درخواست شده بود به 40 میلیارد دلار افزایش داد. بعداً ایالات متحده آمریکا بسته کمکی جدیدی را برای کی یف اعلام کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مورد درخواست کشورهای ناتو برای شکست روسیه در میدان نبرد، گفت که غرب می خواهد تا آخرین اوکراینی بجنگد. در عین حال، رئیس دولت روسیه افزود که روسیه "به طور جدی هنوز هیچ کاری را آغاز نکرده است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала