قالیباف راهی ازبکستان می‌ شود

© Photo / IRNAقالیباف راهی ازبکستان می‌ شود
قالیباف راهی ازبکستان می‌ شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2022
اشتراک
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان اظهار کرد: قالیباف برای دیدار با رؤسای مجالس ازبکستان و گفتگو با تجار و بازرگانان سه‌ شنبه راهی تاشکند می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، غلامرضا نوری‌ قزلجه رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان، در جمع خبرنگاران درباره سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به ازبکستان که در رأس یک هیئت پارلمانی انجام می‌شود، گفت: این سفر با دعوت همتای ازبکستانی قالیباف عصر سه‌ شنبه آغاز می‌شود و نشان‌ دهنده اهمیت ارتقای روابط پارلمانی با کشورهای حوزه آسیای میانه است.
وی اضافه کرد: دیدار با رؤسای مجالس ازبکستان و گفتگو با تجار و بازرگانان و نیز بازدید از برخی ظرفیت‌ های فرهنگی برای ارتقای روابط دو کشور از جمله برنامه‌ های رئیس مجلس و هیئت همراه در ازبکستان است.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان تأکید کرد: ایران و ازبکستان با وجود داشتن اشتراکات فرهنگی و منطقه‌ای اما تاکنون در توسعه روابط به خصوص تسهیل روابط تجاری دچار کاستی‌ هایی بوده‌اند و امیدوارم این سفر ‌و استفاده از قدرت دیپلماسی پارلمانی بتواند باعث ارتقای روابط دو کشور در حوزه‌ های مختلف شود.
نوری‌ قزلجه اضافه کرد: آسیای میانه یکی از مهمترین ظرفیت‌ های مغفول در حوزه تجارت خارجی کشور است که به دلیل اشتراکات کشورها و نیز فعالیت سازمان‌ های همکاری‌ های شانگهای و اکو در آن و نیز استفاده از ظرفیت مجمع مجالس آسیایی، می‌تواند نقش مهمی در توسعه صادرات کشور، افزایش درآمدهای پایدار ارزی و نیز دسترسی به بازارهای بزرگتر برای تولیدکنندگان ایرانی در پی داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала