رئیس جمهور برزیل: معامله برای خرید گازوئیلِ ارزانتر از روسیه نزدیک است

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور برزیل: معامله برای خرید گازوئیلِ ارزانتر از روسیه نزدیک است
رئیس جمهور برزیل: معامله برای خرید گازوئیلِ ارزانتر از روسیه نزدیک است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2022
اشتراک
با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری برزیل، بولسونارو را وا داشته تا با خریدن ارزانتر سوخت از مسکو نظرسنجی ها را به نفع خود تغییر دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، ژائیر بولسونارو رئیس‌ جمهور برزیل، روز دوشنبه گفت که قراردادی با مسکو برای خرید گازوئیل بسیار ارزانتر از روسیه نزدیک است، چیزی که به نظر می‌رسد آخرین مزیت ملموس ناشی از روابط دوستانه او با ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه است.
بولسونارو کاپیتان سابق ارتش راست افراطی، جزئیات بیشتری ارائه نکرد. نه دفتر بولسونارو و نه وزارت معدن و انرژی برزیل بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ ندادند.
یک مقام ارشد وزارت اقتصاد که خواست نامش فاش نشود، گفت: این منطقی است و در نهایت ممکن است اتفاق بیفتد. یکی از مقامات ارشد شرکت نفت دولتی Petroleo Brasileiro SA (PETR4.SA) یا پتروبراسیلیرو که بیشترین سوخت را به بازار داخلی عرضه می کند، به رویترز گفت که این ایده تعجب آور نبود، اما بدون پرداختن به جزئیات، نگرانی هایی را ایجاد کرد.
قیمت بالای سوخت به امیدهای بولسونارو برای انتخاب مجدد قبل از رای‌ گیری در ماه اکتبر آسیب رسانده است و او را در نظرسنجی‌ ها پس از لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رهبر سابق چپ‌ گرا، قرار داده است.
هنوز مشخص نیست که برزیل چگونه گازوئیل روسیه را بدون مقابله با تحریم های غرب که به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین بر مسکو تحمیل شده است، خریداری خواهد کرد.
بولسونارو درخواست های ایالات متحده را نادیده گرفت و تنها چند روز قبل از شروع جنگ با پوتین دیدار کرد و از آن زمان گفته است که رابطه او با رهبر روسیه به برزیل اجازه داده است تا به کودهایی که برای بخش وسیع تجارت کشاورزی این کشور حیاتی هستند دسترسی داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала