هزینه یک عروسی لاکچری ۹۰۰ میلیون تومان است +عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تالار عروسی در تهران
تالار عروسی در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2022
اشتراک
بازار مراسمات عروسی با قیمت ‌های نجومی مورد انتقاد کاربران قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، گزارش میدانی از بازار مراسمات عروسی در ایران به ویژه پایتخت، نشان می‌دهد که در بهترین تالارهای عروسی تهران، قیمت‌ها به دلار حساب می‌شوند و حداقل هزینه برای یک شب بیاد ماندنی و چند ساعته، مبلغی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان می‌باشد.
این هزینه‌ها شامل لباس عروس با رنج قیمت ۱۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان، کت و شلوار داماد ۳ تا ۱۲ میلیون تومان، میکاپ و شینیون عروس از ۱۵ تا ۴۵ میلیون تومان، آرایش داماد از ۹۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان می‌باشد.
در ادامه‌ی هزینه‌های این مراسم لاکچری، اجاره ماشین عروس از ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و حتی برای مواردی مثل مازراتی به ۱۵ میلیون می‌رسد. بادیگارد برای ۱۰ ساعت ۸۵۰ هزار تومان، گل‌آرایی ماشین عروس از ۸۰۰ هزار تومان به بالاست. ست حلقه‌ی عروس و داماد ۹ تا ۴۰ میلیون تومان و سرویس طلا از ۲۴ تا ۳۰۰ میلیون تومان می‌باشد.
و اما هزینه‌های تعرفه عقد ۴۰۰ هزار تومان و هزینه چیدن سفره عقد از ۷ میلیون تومان شروع می‌شود. ورودی این تالارها برای هر نفر ۶۵۰ هزار تومان که در نهایت ممکن است هزینه چنین جشنی و عروسی لاکچری به شبی ۹۰۰ میلیون تومان هم برسد.
کاربرانی عنوان می‌کنند با توجه به اینکه شب عروسی قطعا بهترین شب زندگی هر فردی است و در ذهن‌ها باقی خواهد می‌ماند اما چرا باید چنین شب شادی را با چشم و هم‌چشمی و لاکچری بازی به یک شوآف تبدیل کرد و نگران تدارکات آن بود. برخی از این کاربران عنوان می‌کنند که در اطراف خود افرادی را می‌شناسند که به خاطر همین جشن‌های لاکچری به دیگران مقروض شده‌اند و دلیل این اتفاق چیزی جز چشم و هم‌چشمی نبوده است؛ و واقعا چرا وقتی زوجی توان مالی محدودی دارد به سمت چنین شوآفی می‌روند؟!
کاربرانی هم معتقدند جشن ازدواج بهتر است میان دو خانواده عروس و داماد با جمعیت کمتر و تدارکات مختصر برگزار شود و هزینه‌های اضافی برای برگزاری مراسم ازدواج را برای ادامه زندگی پس انداز و در مسیر زندگی خرج کنند. گروهی از کاربران معتقدند برخلاف تصور سایرین اکنون برگزاری مراسم ساده با کمترین تشریفات، قابل تحسین است چراکه همه ما می‌دانیم ایرانیان بسیار چشم و هم‌چشمی دارند و همین موضوع را می‌توان ملاکی برای تشخیص شخصیت و طرز فکر افراد قرار داد و حتی آنان را متمایز کرد البته این موضوع همیشه صدق نمی‌کند و گاهی برای افرادی که از نظر توانایی مالی در شرایط خوبی به سر می‌برند ملاک قرار نمی‌گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала