نخست وزیر اسرائیل: دست روی دست نخواهیم گذاشت تا ایران به ما حمله کند

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار وزیر خارجه اسرائیل با مقامات آمریکایی مسئول در امور ایران
دیدار وزیر خارجه اسرائیل با مقامات آمریکایی مسئول در امور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2022
اشتراک
لاپید: اسرائیل اقدامات ایران در منطقه را تهدید اصلی خود می داند و در سکوت نظاره گر تلاش جمهوری اسلامی برای حمله به کشور یهود نخواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه در نشست هفتگی دولت گفت: اسرائیل اقدامات ایران در منطقه را تهدید اصلی خود می داند و در سکوت نظاره گر تلاش جمهوری اسلامی برای حمله به کشور یهود نخواهد بود.
دفتر او به نقل از لاپید گفت: اسرائیل بیکار نخواهد نشست زمانی که ایران برای حمله به ما تلاش می کند. سرویس های امنیتی ما می دانند که چگونه به هر کسی و در هر کجا دسترسی پیدا کنند و دقیقاً این کار را انجام خواهند داد.
نخست‌وزیر اسرائیل از ایالات متحده به دلیل اینکه تصمیم گرفته است تا تحریم ها علیه سپاه را لغو نکند تشکر کرد. وی افزود: "ایران پشت [اقدامات جنبش شیعی لبنان] حزب‌الله است و از [جنبش فلسطین] حماس حمایت می‌کند، هسته‌های تروریستی ایرانی اخیراً سعی کردند گردشگران اسرائیلی را در استانبول بکشند".
در 23 ژوئن، لاپید گفت که به لطف همکاری با اطلاعات و وزارت خارجه ترکیه، طی چند هفته گذشته، نجات جان تعدادی از شهروندان اسرائیلی که سرویس‌های ویژه ایران در حال برنامه‌ریزی برای ترور علیه آنها بودند، ممکن شد. در عین حال، بر اساس ارزیابی شورای امنیت ملی اسرائیل، ایران همچنان "انگیزه بالایی" برای جستجوی "اسرائیل و یهودیان به عنوان اهداف بالقوه" دارد، که در این رابطه مقامات اسرائیلی از هموطنان خود می خواهند در ترکیه هوشیار باشند. ایران این اتهامات را رد می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала