رسانه اسرائیلی از توافق احتمالی اسرائیل و عربستان خبر داد

پرچم اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2022
اشتراک
کانال 12 تلویزیون اسرائیل مدعی توافق احتمالی تل‌آویو و ریاض در جریان سفر جو بایدن شد.
به گزارش اسپوتنیک، کانال 12 تلویزیون اسرائیل، امروز (یکشنبه)، ادعایی درباره بندهای توافق احتمالی تل‌آویو و ریاض در جریان سفر "جو بایدن" رئیس‌جمهور آمریکا منطقه مطرح کرد.
بر این اساس احتمال می‌رود در توافق احتمالی میان تل‌آویو و ریاض، دو طرف وارد ائتلافی به رهبری آمریکا برای مقابله با آنچه تهدیدات هوایی و دریایی خوانده شده، شوند که این ائتلاف برخی از کشورهای منطقه را نیز دربرخواهد گرفت.
کانال 12 اسرائیل در ادامه این گزارش همچنین ادعا کرد که به هواپیماهای اسرائیلی اجازه پرواز در حریم عربستان داده خواهد شد که این مسیر حرکت هوایی را کوتاه‌تر خواهد کرد. همچنین در ارتباط با بند سوم این توافق مدعی شد دو طرف بر سر سازوکاری توافق خواهند کرد که طبق آن، به سعودی‌ها اجازه داده خواهد شد به مسجد الاقصی بیایند و در مقابل به ساکنان عربی اراضی اشغالی اجازه داده خواهد شد بدون پرواز به اردن یا ترکیه به صورت مستقیم به عربستان بروند.
یائیر لاپید، نخست‌وزیر موقت اسرائیل، امروز، در جلسه کابینه در بخش دیگری از سخنانش به رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه اشاره کرد و گفت: "از اورشلیم هواپیمای رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی پرواز خواهد کرد و او با خود پیام صلح و امید از جانب ما خواهد برد."
لاپید اضافه کرد: "اسرائیل دست خود را به سوی کشورهای منطقه دراز می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد تا با ما روابط برقرار کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала