بایدن قبل از سفر به منطقه خاور میانه درباره ایران چه می گوید؟

© AP Photo / Evan Vucciبایدن قبل از سفر به منطقه خاور میانه درباره ایران چه می گوید؟
بایدن قبل از سفر به منطقه خاور میانه درباره ایران چه می گوید؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2022
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا در آستانه سفر به منطقه علیه مواضع ایران در زمینه احیای توافق هسته ای، همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی و نقش آن در منطقه اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، جو بایدن، در بخشی از یادداشت بایدن در آستانه سفرش که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده و در خصوص ارزیابی وضعیت منطقه و دستور کار سفرش به آن پرداخته، آمده است: پس از آن که رییس جمهور قبلی از توافقی کنار کشید که کارآمد بود، ایران قانونی را تصویب کرد که دستور شتاب گرفتن سریع برنامه هسته‌ای آن را صادر کرد.
بایدن در این یادداشت با اشاره به شکست سیاست "فشار حداکثری" دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور قبلی آمریکا در قبال ایران در جامعه بین‌المللی، خاطرنشان می کند: بعد، وقتی دولت قبلی خواست ایران را در شورای امنیت سازمان ملل بابت این اقدام محکوم کند، آمریکا خود را تنها و در انزوا یافت.
بایدن: مأموریت نظامی آمریکا  در افغانستان تا اواخر ماه اوت پایان می یابد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2022
بایدن می گوید برای مقابله با روسیه به عربستان سعودی می رود
وی می نویسد: تعداد حملات با حمایت ایران در مقایسه با دو سال پیش، تا اندازه زیادی کاهش یافته است.
رییس جمهور آمریکا در این یادداشت با اشاره به مذاکرات ایران با قدرت‌های جهانی و آمریکا در زمینه احیای توافق هسته‌ای نوشت: ما دوباره به متحدان و شرکایمان در اروپا و سراسر جهان ملحق شدیم تا از انزوا خارج شویم؛ حالا این ایران است که تا وقتی به توافقی بازگردد که رییس جمهور قبلی آمریکا بدون داشتن برنامه‌ای برای چیزی که بتواند جایگزینش شود، از آن خارج شد، در انزوا به سر می‌برد. ماه گذشته، ۳۰ کشور برای محکوم کردن عدم همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای قبلی‌اش، به ما ملحق شدند.
رییس جمهور آمریکا در این یادداشت مطرح کرد: دولت من به افزایش فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی ادامه خواهد داد تا زمانی که ایران آماده بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای باشد، همان طور که من آماده آن هستم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала