وقوع رگبار و باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف ایران

© AFP 2023 / Nicolas Tucatوقوع رگبار و باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف ایران
وقوع رگبار و باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2022
اشتراک
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران در ایران از وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در برخی استان ها خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران بیان داشت که روز یکشنبه به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس رشد ابرهای همرفتی، وقوع رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید موقت گاهی گرد و خاک و درمناطق مستعد تگرگ پیش بینی می‌شودو افزود: این شرایط دوشنبه تا چهارشنبه (۲۰ تا ۲۲ تیرماه) در مناطق مذکور با شدت کمتر ادامه خواهد یافت.
وی خاطر نشان کرد: در سایر مناطق کشور تا پنجشنبه (۲۳ تیرماه) جوی پایدار حاکم است و دمای هوا از امروز تا سه‌شنبه (۱۹ تا ۲۱ تیرماه) در سطح کشور به‌ویژه در سواحل دریای خزر، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش می‌یابد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: با توجه به وزش بادهای جنوبی از روی خلیج فارس، هوای بوشهر از یکشنبه تا سه‌شنبه و هوای خوزستان از دوشنبه و سه‌شنبه به طور قابل ملاحظه‌ای شرجی خواهد شد.
ضیاییان بیان داشت که از امروز یکشنبه تا پایان هفته در شمال شرق، شرق و جنوب شرق به‌ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود که از سه‌شنبه بر شدت آن افزوده خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد که طی این مدت با توجه به وزش بادهای فصلی روی عراق، پتانسیل تشکیل توه‌های گرد و خاک و انتقال آن به بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب وجود دارد، اظهارکرد: امروز در بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور نیز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود که از سه‌شنبه تا پایان هفته بر شدت آن افزوده خواهد شد.
ضیاییان گفت: پدیده غالب در دامنه‌های جنوبی البرز نیز از امروز تا پایان هفته در برخی ساعات وزش باد همراه با غبار رقیق خواهد بود و دریای عمان و تنگه هرمز یکشنبه تا سه‌شنبه و خلیج فارس دوشنبه مواج خواهند بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала