مالیات به کارت به کارت هم تعلق گرفت +عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خودپرداز
خودپرداز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2022
اشتراک
رئیس سازمان امور مالیاتی ایران اعلام کرد کارت به کارت هم جزو مالیات فروشندگان محسوب می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، داود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی ایران گفت: «از ۴ میلیون مؤ‌دی که اظهارنامه داده‌اند، ۱.۶ میلیون اظهارنامه مالیات صفر و ۸۰۰ هزار اظهارنامه مالیات زیر ۵ میلیون تومان پرداخت می‌کنند. در مقابل ۵ درصد مؤدیان که جزو صنف‌های پردرآمد هستند، حدود ۵۰ درصد مالیات مشاغل را پرداخت می‌کنند؛ این به معنی حرکت به سمت عدالت مالیاتی است.»
وی در ادامه اظهار داشت: «در این دوره تمرکز ما به ‌طور عمده بر بخش غیررسمی و غیرشفاف در اقتصاد است، کسانی که با وجود کسب درآمدهای بالا، مالیات خود را پرداخت نمی‌کنند. در این ارتباط ما در سال گذشته اولین اقدامی که انجام دادیم، سامان دادن به نظام نقل و انتقال پول و شفاف کردن انتقال پول در وجه ذی‌نفعان بود. درگاه‌های پرداخت و پوزها را به پرونده‌های مالیاتی به طور تقریباً کامل اتصال دادیم و بالغ بر ۷.۲ میلیون دستگاه پرداخت به پرونده‌های مالیاتی متصل شد.»
وی همچنین تأکید کرد: «هرچقدر ما از کسانی که تاکنون مالیات نمی‌دادند مالیات دریافت کنیم، می‌توانیم بخش‌های رسمی اقتصاد را تحت حمایت‌های مالیاتی قرار دهیم. به عنوان نمونه طی سال ‌جاری برای حمایت از تولید در قانون بودجه با پیشنهاد دولت، نرخ مالیات واحدهای تولیدی از ۲۵ به ۲۰ درصد کاهش یافته است. جهت گیری ما این است که تا حد امکان این نرخ را هم کاهش دهیم، چراکه هرچقدر بخش تولید بتواند منابع خود را مجدداً سرمایه‌گذاری کند، به تشکیل سرمایه، رونق اقتصادی و تولید بیشتر منجر خواهد شد. بخشودگی جرایم مالیاتی برای واحدهای تولیدی آسیب‌دیده و نیازمند را در دستور کار قرار دادیم. رویکرد ما در مالیات‌ستانی، حمایت از بخش تولید و بخش رسمی و فشار بر بخش غیررسمی و غیرشفاف است.»
کاربران با کنایه عنوان می‌کنند که سال‌هاست مسئولین و دولتمردان قصد دارند کشور را به سمت عدالت ببرند اما بیشتر خبر از دزدی و اختلاس آنان، چیزی به گوش نمی‌رسد. از طرفی دست در جیب مردم کردن چطور معنای عدالت مالیاتی می‌دهد؟ آیا این انصاف است که شهروندان ایرانی این چنین تحت فشار قرار بگیرند؟ چه چیزی در ایران مشابه سایر کشورهاست که کارت به کارت کردن و پرداخت مالیات آن، شبیه این کشورها باشد؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала