اسرائیل: موضوع اصلی گفتگوی آتی با بایدن پیرامون وضعیت ایران است

© © Emmanuel Dunand / Pool Photo via APیائیر لاپید وزیر خارجه اسرائیل
یائیر لاپید وزیر خارجه اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2022
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل موضوع اصلی گفتگوی آتی با بایدن را وضعیت پیرامون ایران خواند.
به گزارش اسپوتنیک، وضعیت پیرامون برنامه هسته‌ای ایران موضوع اصلی سفر آتی جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به اسرائیل برای رهبری این کشور خواهد بود. این را روز یکشنبه یائیرلاپید، نخست وزیر اسرائیل در نشست هفتگی دولت بیان کرد.
این دیدار در مورد چالش ها و فرصت ها خواهد بود. بحث در مورد چالش ها در درجه اول بر موضوع ایران متمرکز خواهد بود. همانطور که دیروز مشخص شد، ایران در حال غنی سازی اورانیوم در سانتریفیوژهای پیشرفته است که کاملا مغایر با توافقاتی است که امضا کرده است.
نخست وزیر اسراییل از جامعه جهانی خواست تا با این اقدامات تهران به شدت مقابله کند. او گفت: "پاسخ بین المللی باید قاطع باشد: بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل و فعال کردن مکانیسم تحریم ها با ظرفیت کامل. اسرائیل به نوبه خود آزادی عمل کامل - دیپلماتیک و عملیاتی - برای مبارزه با برنامه هسته ای ایران را برای خود محفوظ می دارد."
رئیس کاخ سفید از 13 تا 16 ژوئیه سفری به خاورمیانه انجام خواهد داد و طی آن از اسرائیل، کرانه باختری و عربستان سعودی دیدن خواهد کرد. به گفته دولت واشنگتن، او قصد دارد با حدود دوازده همکار از کشورهای واقع در منطقه و فراتر از آن دیدار کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала