کمک 368 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2022
اشتراک
وزیر خارجه آمریکا از کمک 368 میلیون دلاری این کشور به آمریکا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، رویترز می نویسد؛ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که کشورش بیش از 368 میلیون دلار کمک بشردوستانه دیگر به اوکراین ارائه خواهد کرد.
به نقل از این خبرگزاری، بلینکن همچنین گفت که در جریان دیدار با وانگ یی، همتای چینی خود در اندونزی، درباره عملیات ویژه روسیه در اوکراین گفتگو کرده است. به گفته بلینکن، وی به رئیس وزارت خارجه چین از نزدیک شدن چین به فدراسیون روسیه ابراز نگرانی کرد.
گفتنی است ارتش روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح این کشور به زیرساخت‌های نظامی و نیروهای مسلح اوکراین حمله می‌کنند. وزارت دفاع روسیه هدف اصلی عملیات نظامی ارتش این کشور در اوکراین را آزادسازی منطقه دونباس اعلام کرده است.
رسانه: آمریکا و متحدانش مخفیانه درباره پایان درگیری در اوکراین گفتگو می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2022
رسانه: آمریکا و متحدانش مخفیانه درباره پایان دادن به درگیری در اوکراین گفتگو می کنند
غرب چندین بسته تحریمی علیه فدراسیون روسیه به دلیل شرایط اوکراین وضع کرده است. رئیس‌جمهور روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه راهبرد بلند مدت غرب است و تحریم‌ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است. پوتین همچنین گفت که ایالات متحده و اتحادیه اروپا عملاً به تعهدات خود در قبال روسیه عمل نکرده اند و ذخایر ارزی این کشور را مسدود کرده اند. وی افزود: رویدادهای کنونی بر سلطه جهانی غرب هم در سیاست و هم در اقتصاد خط می کشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала