زنگ خطر اتحادیه اروپا درباره شورش احتمالی به دلیل بحران انرژی

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر زنگ خطر اتحادیه اروپا درباره شورش احتمالی به دلیل بحران انرژی
زنگ خطر اتحادیه اروپا درباره شورش احتمالی به دلیل بحران انرژی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2022
اشتراک
معاون رئیس اتحادیه اروپا بیان کرد: کنار گذاشتن سوخت‌ های فسیلی منجر به ناآرامی در اتحادیه اروپا در زمستان خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، فرانس تیمرمنز معاون کمیسیون اروپا به گاردین گفت: اگر اتحادیه اروپا به سوخت‌ های فسیلی بازنگردد، شورش‌ های دسته‌ جمعی در زمستان امسال در انتظار آن است.
وی افزود: اگر جامعه ما به دلیل کمبود انرژی وارد درگیری ها و نزاع های بسیار بسیار شدید شود، مطمئناً به اهداف خود (مبارزه با تغیرات اقلیمی) نخواهیم رسید. ما باید مطمئن شویم که مردم در زمستان آینده سرما نخواهند خورد.
وی تصریح کرد: افرادی که از عهده تامین هزینه های گرمایشی بر نمی آیند در راه حل بحران اقلیمی فاجعه خواهند بود.
تیمرمنز توضیح داد، که مردم به مشکلات فعلی فکر می کنند، نه اهداف بلندمدت. این سیاستمدار اعلام کرد که باید اطمینان حاصل شود که مردم قبل از اول ژوئن در زمستان امسال با بحران گرمایش خانه مواجه نخواهند شد.
وی در ادامه گفت: اگر نتوانیم این تضمین را بدهیم، به دلیل قیمت بالای انرژی، تورم، افزایش سریع قیمت مواد غذایی، جامعه مانند جاهای دیگر در لبه پرتگاه خواهد بود.
به گفته تیمرمنز، اروپایی ها مجبورند از زغال سنگ استفاده کنند تا باعث افزایش تنش در جامعه نشوند.
کشورهای غربی پس از آغاز عملیات ویژه ارتش روسیه برای غیرنظامی کردن و غیرنظامی کردن اوکراین، چندین بسته تحریمی را علیه مسکو اعمال کردند. بنابراین، ذخایر روسیه در حدود ۳۰۰ میلیارد دلار مسدود شد. درخواست ها برای کنار گذاشتن منابع انرژی روسیه نیز بیشتر شده است. علاوه بر این، شرکت های غربی شروع به ترک بازار داخلی کردند. در همان زمان، اختلال در زنجیره تامین منجر به مشکلات اقتصادی در اروپا و ایالات متحده شد که در درجه اول به افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت منجر شد.
کرملین تحریم ها را یک جنگ اقتصادی خواند که شبیه هیچ جنگ دیگری نیست. مقامات بر آمادگی خود برای چنین تحولی تاکید کردند و اطمینان دادند که به تعهدات اجتماعی خود ادامه خواهند داد.
بانک مرکزی روسیه اقداماتی را برای ایجاد ثبات در بازار ارز انجام می دهد، مقامات همچنین پرداخت گاز را به روبل به کشورهای غیردوست منتقل کردند. علاوه بر این، دولت طرحی را برای مقابله با محدودیت ها آماده کرده است که شامل حدود صد ابتکار است. مقدار بودجه آن حدود یک تریلیون روبل خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала