روسیه: آمریکا در تلاش است تا به هر قیمتی درگیری در اوکراین را طولانی کند

CC BY 2.0 / DVIDSHUB / Sgt. Christopher Gaylordروسیه: آمریکا در تلاش است تا به هر قیمتی درگیری در اوکراین را طولانی کند
روسیه: آمریکا در تلاش است تا به هر قیمتی درگیری در اوکراین را طولانی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2022
اشتراک
سفارت روسیه در ایالات متحده آمریکا در تلگرام اعلام کرد که در ورای ارسال آتی چهار سامانه موشکی پرتاب چندگانه "هیمارس" (HIMARS) دیگر به اوکراین، تمایل افسارگسیخته واشنگتن برای ادامه درگیری به هر قیمتی وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با امضای فرمانی، بسته کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص داد. یک سخنگوی ارشد پنتاگون تصریح کرد که بخش جدید شامل چهار سامانه موشکی هیمارس خواهد بود.
در صفحه تلگرام سفارت روسیه گفته می شود: "ما به بیانیه پنتاگون در مورد ارسال آتی چهار سامانه هیمارس دیگر به اوکراین توجه کردیم. در پس این تصمیم، تمایل افسارگسیخته واشنگتن برای طولانی کردن درگیری به هر قیمتی برای جبران خسارات روزافزون وارده گردان های ملی گرایان و نیروهای مسلح اوکراین از طریق ارسال سلاح وجود دارد".
NASAMS - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
پنتاگون از عرضه سامانه‌های دفاع هوایی ناسامس به اوکراین خبر داد
هیئت دیپلماتیک روسیه افزود: تز مقامات آمریکا در مورد "اهداف دفاعی" استفاده از تسلیحات آمریکایی در اوکراین غیرقابل دفاع است.
سفارت روسیه در پایان اعلام کرد "مقامات کی یف و تشکل های ملی گرا از سلاح های ایالات متحده برای تخریب شهرهای دونباس استفاده می کنند. نیروهای مسلح اوکراین دائماً حملات هدفمندی را به مناطق مسکونی شهر دونتسک انجام می دهند. گلوله باران ها توسط گلوله های ناتو با کالیبر 155 میلی متر انجام می شود".
روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهایی که در تامین تسلیحات به رژیم کی یف دست دارند ارسال کرده است. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد، این محموله ها یک هدف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه هستند.
از 24 فوریه، روسیه عملیات ویژه ای را برای محافظت از ساکنان دونباس انجام داده که به گفته ولادیمیر پوتین به مدت هشت سال توسط مقامات کی یف در معرض نسل کشی قرار داشته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала