رئیس جمهور سریلانکا در 13 ژوئیه از سمت خود کناره گیری می کند

© AFP 2023معترضان به اقامتگاه رئیس جمهور سریلانکا حمله کردند
معترضان به اقامتگاه رئیس جمهور سریلانکا حمله کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2022
اشتراک
رسانه‌ها: راجاپاکسا تصمیم مربوطه خود را به رئیس مجلس اطلاع داده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پورتال خبری "سریلانکا نیوزوایر"، به نقل از ماهیندا یاپو آبیواردن، رئیس پارلمان این کشور گوتابایا راجاپاکسا، رئیس جمهور سریلانکا در 13 جولای از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.
گفتنی است روز 9 ژوئیه، (شنبه) سخنگوی نخست وزیر سریلانکا اظهار کرد که رانیل ویکرمسینگه، نخست وزیر به رهبران احزاب اعلام کرده زمانی که تمامی طرف‌ها در مورد تشکیل دولت جدید به توافق برسند، وی استعفا خواهد داد.
این امر پس از بزرگترین موج اعتراضات در سریلانکا رخ داد. معترضان سریلانکایی معتقدند که گوتابایا راجاپاکسه، رییس‌جمهور سریلانکا مسئول بدترین بحران اقتصادی در این کشور است.
قحطی بنزین در سریلانکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2022
قحطی بنزین در سریلانکا
به دنبال بالاگرفتن اعتراضات در سریلانکا، معترضان با هجوم به مقر ریاست جمهوری این کشور، ورودی اقامتگاه گوتابایا راجاپاکسا رئیس جمهور را در هم شکستند.
شاهدان عینی از پایتخت سریلانکا اعلام کردند که صدای شلیک گلوگه از اطراف مقر ریاست جمهوری به گوش می‌رسد. ده‌ها هزار معترض روز شنبه 9 جولای در کلمبو پایتخت سریلانکا تجمع کرده و در اعتراض به شرایط اقتصادی خواستار استعفای رئیس جمهور کشورشان شدند.
معترضان در خیابان‌های اطراف مقر ریاست جمهوری سریلانکا با پلیس این کشور درگیر شدند و پلیس نیز برای عقب راندن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک آور و استفاده از ماشین‌های آبپاش کرد، اما معترضان توانستند به مقر ریاست جمهوری سریلانکا حمله کنند و ورودی اقامتگاه راجاپاکسا را بشکنند.
در حال حاضر مشخص نیست که رئیس جمهور سریلانکا در کجا قرار دارد اما خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرده است که رئیس جمهور سریلانکا به مکان نامعلومی گریخته است.
منابع بیمارستانی سریلانکا هم اعلام کرده‌اند که تاکنون 14 نفر بر اثر شدت جراحات در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала