بازگشت مهاجران افغانستانی از خراسان رضوی به میهن خود افزایش یافته است

© Photo / IRNAبازگشت مهاجران افغانستانی از خراسان رضوی به میهن خود افزایش یافته است
بازگشت مهاجران افغانستانی از خراسان رضوی به میهن خود افزایش یافته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2022
اشتراک
مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی در ایران گفت: با وجود سیل ورود مهاجران افغانستانی به خراسان رضوی طی ماه های قبل اما طی هفته های گذشته میزان بازگشت آنها به کشورشان به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، سید علی قاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آخرین سرشماری اتباع خارجی در استان، حدود ۲۰۰ هزار نفر تبعه فاقد مجوز و غیرقانونی ثبت نام شده اند که بسیاری از آنها به دلیل نبود شغل و گرانی مسکن قصد بازگشت به کشور خود را دارند.
وی موضع جمهوری اسلامی ایران در جریان تحولات افغانستان را حمایت از مردم این کشور اعلام کرد و ادامه داد: در حوزه مسائل افغانستان فارغ از این که سطح روابط رسمی ما با طالبان چگونه است باید اذعان کرد که امنیت در افغانستان در دوره طالبان در مقایسه با حاکمیت قبلی ارتقا یافته است و همین مساله یکی از عوامل مهم شدت یافتن بازگشت مهاجران افغانستانی از خراسان رضوی به کشورشان است.
ملاهبت‌الله آخوندزاده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2022
رهبر طالبان افغانستان: خواهان روابط دیپلماتیک با تمام کشورهای جهان از جمله آمریکا هستیم
مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: ۹۵ درصد جمعیت اتباع مجاز و غیرمجاز خارجی در استان که عمدتا افغانند مقیم مشهد هستند و بر اساس طرح سرشماری جدید و آمار گذشته، شمار اتباع افغانستانی ثبت نام شده و یا دارای مجوز اقامت در مشهد حدود نیم میلیون نفر است.
قاسمی افزود: با توجه به برآوردهای صورت گرفته حدود ۳۵ هزار نفر از اتباع غیرمجاز مقیم مشهد به دلایل مختلف در آخرین طرح شناسایی اتباع غیرمجاز وزارت کشور شرکت نکرده اند.
به گزارش ایرنا، تا پیش از تغییر حاکمیت در افغانستان و روی کار آمدن طالبان، استان ۶.۹ میلیون نفری خراسان رضوی میزبان ۳۲۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی دارای مجوز، گذرنامه و کارت آمایش بود که ۹۵ درصد این گروه از اتباع خارجی در کلانشهر ۳.۹ میلیون نفری مشهد سکونت داشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала