وزیر حمل و نقل بریتانیا نامزد پست نخست وزیری می شود

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniوزیر حمل و نقل بریتانیا نامزد پست نخست وزیری می شود
وزیر حمل و نقل بریتانیا نامزد پست نخست وزیری می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2022
اشتراک
وزیر حمل و نقل بریتانیا، اعلام کرد که قصد دارد برای نخست وزیری نامزد شود.
به گزارش اسپوتنیک، گرانت شاپس وزیر حمل و نقل بریتانیا، اعلام کرد که قصد دارد برای ریاست حزب محافظه کار و نخست وزیری نامزد شود.
گرانت شاپس، آخرین محافظه‌ کاری بود که نامزدی خود را برای نخست‌ وزیری بعدی اعلام کرد.
بوریس جانسون که در سال ۲۰۱۹ جایگزین ترزا می به عنوان نخست وزیر شد، در ۷ ژوئیه اعلام کرد که از سمت نخست وزیری و رئیس حزب محافظه کار بریتانیا کناره گیری می کند. وی تا زمان انتصاب رئیس جدید کابینه در این سمت خواهد بود.
روز جمعه، ریشی سوناک وزیر دارایی سابق بریتانیا، رسما نامزدی خود را برای پست رهبر جدید حزب محافظه کار و نخست وزیر اعلام کرد.
استعفای جانسون اقتصاد بریتانیا را در وضعیت فروپاشی قرار می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2022
استعفای جانسون اقتصاد بریتانیا را در وضعیت فروپاشی قرار می دهد
پیش از این، فایننشال تایمز گزارش داده بود که متحدان بوریس جانسون قصد داشتند از جانشینی وزیر خزانه داری سوناک جلوگیری کنند.
مجموعه ای از استعفاها در کابینه بریتانیا با استعفای دو وزیر کلیدی دولت بوریس جانسون - ریشی سوناک وزیر دارایی و ساجد جاوید وزیر بهداشت آغاز شد. پس از آن، معاونان وزارتخانه های مختلف، از جمله معاون وزیر در امور زنان و برابری کیمی بادنوک، استعفا دادند.
هفته گذشته مشخص شد که کریستوفر پینچر معاون سابق وزیر امور خارجه بریتانیا در امور اروپا و ایالات متحده، قبلاً در حال مستی در یک باشگاه لندن نزاع کرده بود. تعدادی از سیاستمداران ادعا کردند که جانسون پینچر را به سمت معاون هماهنگ کننده فراکسیون محافظه کار پارلمان منصوب کرد، اگرچه او از گذشته بدنامش اطلاع داشته است؛ جانسون عذرخواهی کرد و اعتراف کرد که "با نگاهی به گذشته، او کار اشتباهی انجام داده است"، اما این به رسمیت شناختن به دلیل عدم اعتماد به نخست وزیر با استعفای زنجیره ای همراه شد.
در کمتر از دو روز، حدود ۵۰ کارمند دولتی، از جمله روسای ادارات کلیدی مانند وزارت مالیه و وزارت بهداشت، پست های خود را ترک کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала