استعفای جانسون اقتصاد بریتانیا را در وضعیت فروپاشی قرار می دهد

© AFP 2023 / Justin Tallisاستعفای جانسون اقتصاد بریتانیا را در وضعیت فروپاشی قرار می دهد
استعفای جانسون اقتصاد بریتانیا را در وضعیت فروپاشی قرار می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2022
اشتراک
روزنامه گاردین نوشت: خروج بوریس جانسون از پست نخست‌ وزیری، اقتصاد بریتانیا را در وضعیت فروپاشی قرار می‌ دهد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه گاردین در مقاله ای اشاره کرد که جانسون در ژوئیه ۲۰۱۹ به داونینگ استریت آمد با این قول که رهبری او خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را موفقیت آمیز خواهد کرد و اقتصاد متزلزل را به دلیل اختلاف نظرها بر سر همکاری آینده لندن با اروپا احیا خواهد کرد. پس از سه سال، او کشوری را پشت سر گذاشت که از فروپاشی سیاسی رنج می برد، که خود باعث شد تا اقتصادش در آستانه سقوط تورم قرار گیرد.
هزینه زندگی در بریتانیا با سریعترین نرخ خود در چهار دهه گذشته افزایش یافته است، زیرا خانواده‌ها با بیشترین ضربه به درآمد واقعی مواجه هستند. اقتصاد بریتانیا شاهد بیشترین کاهش تولید ناخالص داخلی در گروه هفت در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری ویروس کرونا است. با بازگشایی کشور، جانسون به سریع ترین نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در میان کشورهای توسعه یافته اشاره کرد. قیمت ها با نرخ ۹.۱ درصد افزایش می یابد و در مهرماه امسال طبق پیش بینی کارشناسان ممکن است به ۱۱ درصد نیز برسد.
به گفته اقتصاددانان مستقل، تاثیر بلندمدت برگزیت به معنای ضربه ۴ درصدی به اقتصاد بریتانیا ظرف ۱۵ سال خواهد بود. اختلالات تجاری و تشریفات بیش از حد در مرزها منجر به کاهش ۴۰ درصدی صادرات به اتحادیه اروپا در ژانویه ۲۰۲۱، اولین ماه پس از برگزیت شد. در حالیکه صادرات ماهانه اتحادیه اروپا افزایش یافته است، طراز تجارت بریتانیا از سایرین عقب است.
وزیر خارجه انگلیس در آمریکا جزئیات سفر خود به روسیه را بررسی خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2022
بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا استعفا داد
برخلاف وعده‌های جانسون، مدیران شرکت ها هشدار می‌دهند که سرمایه‌ گذاری در اقتصاد بریتانیا به دلیل عدم اطمینان در مورد پروتکل ایرلند شمالی آسیب دیده است. بسیاری از حامیان و مخالفان او به طور یکسان موافقند که برگزیت طبق برنامه عمل نمی کند.
جرارد لیونز مشاور ارشد اقتصادی جانسون، در زمانی که او شهردار لندن بود، گفت: مشکل واقعی این است که بوریس واقعاً چشم‌ انداز اقتصادی برای مقابله با عقاید خزانه‌ داری ندارد، این یک چالش نه تنها برای خود نخست‌ وزیر، بلکه همچنین برای کشور است. این یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود.
بر خلاف دیگر رهبران محافظه کار در دهه گذشته، بوریس جانسون بیشتر به مداخله دولت و قدرت هزینه های عمومی اعتقاد دارد و قول داده که عدم تعادل منطقه ای بریتانیا را از بین ببرد. اما موازنه مجدد وعده داده شده به تعویق افتاد زیرا این کشور ابتدا از بیماری همه گیر جان سالم به در برد، سپس از تورم ناشی از از سرگیری اقتصاد جهانی جان سالم به در برد و در نهایت به شرایط پیرامون اوکراین کشیده شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала