کلاهبرداری از طریق شرکت هرمی به بهانه شغل پردرآمد +ویدئو، عکس

© Flickr / Markku Ulanderبازداشت "اسنودن دوم" در آمریکا که کدهای محرمانه ای برای شکستن سایت های دولتی روسیه و ایران سرقت کرده
بازداشت اسنودن دوم در آمریکا که کدهای محرمانه ای برای شکستن سایت های دولتی روسیه و ایران سرقت کرده   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
اشتراک
شناسایی و دستگیری افرادی که از طریق درج آگهی در سایت دیوار و شرکت هرمی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رکنا، باند اخاذی و سرقت که تحت عنوان شرکت هرمی، افراد را فریب داده و کلاهبرداری می‌کردند منهدم شدند.
یکی از شاکیان این باند در توضیح شکایت خود گفت: "در سایت دیوار آگهی کاریابی دیدم که حقوق و مزایای خوبی پیشنهاد شده بود.با این افراد تماس گرفتم و از شهرستان به تهران آمدم. آدرس محلی را دادند و عنوان کردند اینجا خوابگاه کارگران است اما کم کم متوجه شدم کار آنها فعالیت در شرکت هرمی است و این کلاهبرداران به من پیشنهاد دادند که با سرمایه‌گذاری در این شرکت به زودی به درآمد هفته‌ای ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسم که من هم قبول کردم و تا الان ۲۰۰ میلیون تومان به این افراد پول داده‌ام.
از طرفی دیگر شیوه آنها به این صورت بود که روی افکار ما کار می‌کردند و می‌گفتند طرز تفکر ما تا الان اشتباه بوده و با انرژی منفی زندگی کرده‌ایم. به حدی خوب صحبت می‌کردند که به آنها اعتماد می‌کردم و اگر به خاطر شکایت‌های دیگر دستگیر نمی‌شدند، متوجه نمی‌شدم کلاهبردار هستند و باز به آنها پول می دادم.
و اما سر دسته این شبکه در توضیح اتهام خود گفت: «مدتی قبل زیر شاخه یک شرکت هرمی شدیم و ما خودمان از مالباختگان هستیم که از ما اخاذی شده است و پس از این به فکر افتادیم برای جبران خسارت خود از افراد دیگر پول بگیریم.»
کاربران عنوان می‌کنند که نمونه‌های بسیار زیادی از ترفندهای اینگونه با تبلیغات کاریابی و استخدام نیرو در برنامه‌های مختلف به و.یژه دیوار منتشر می‌شود که تشخیص کللاهبردار بودن آنها چندان هم دشوار نیست. اما این سوال در اینجا مطرح می‌شود که چرا مردم پس از بیست سال همچنان باید گول شرکت‌های هرمی را بخورند؟!
گروهی از کاربران ضمن تشکر از نیروهای هوشیار پلیس عنوان می‌کنند انتشار این مطالب در فضای مجازی زمینه‌سا آگاهی بخشی مردم می‌شود و امید است که جمع کمتری فریب این کلاهبرداران را بخورند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала