رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان
رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
اشتراک
شی یی، سخنگوی رسمی منطقه شرقی فرماندهی رزمی ارتش آزادیبخش خلق چین امروز جمعه اعلام کرد نیروهای مسلح چین رزمایش انواع و رده های گوناگون نیروهای مسلح را در نزدیکی تایوان انجام داده اند.
به گزارش اسپوتنیک، شی یی که بیانیه‌اش در حساب رسمی منطقه شرقی فرماندهی رزمی ارتش آزادیبخش خلق چین در شبکه اجتماعی WeChat منتشر شد، گفت: " منطقه شرقی فرماندهی رزمی ارتش آزادیبخش خلق چین اخیراً گشت‌زنی‌های مشترک انواع و رده های گوناگون نیروهای مسلح و تمرین‌های نظامی عملی را در فضای دریایی و هوایی اطراف جزیره تایوان ترتیب داده است".
وی تأکید کرد که ایالات متحده اخیراً به طور مستمر در موضوع تایوان در حمایت از نیروهای جدایی طلب مدافع "استقلال تایوان" گام برداشته است که "کاملاً بی فایده است و تنها به صلح در تنگه تایوان لطمه می زند و تنش های منطقه ای را تشدید می کند".
چین به دنبال ایجاد قوی ترین ارتش در کل تاریخ کشور است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2022
رسانه: ارتش چین برای بدترین سناریو در تنگه تایوان آماده می‌شود
شی یی خاطرنشان کرد که ارتش چین آماده است تا با قاطعیت از حاکمیت و امنیت ملی و همچنین صلح و ثبات منطقه حمایت کند و از هرگونه تلاش برای سازماندهی "استقلال تایوان" جلوگیری کند.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای چک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان نقل مکان کردند، قطع شد. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین این جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان های غیر دولتی – جمعیت توسعه روابط از طریق تنگه تایوان در پکن و بنیاد تبادلات از طریق تنگه تایوان در تایپه کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала