رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: کریدور شمال به جنوب سبب توسعه فعالیت اقتصادی ایران-روسیه می‌شود

© Photo / IRNAمحمدرضا پور ابراهیمی داورانی ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی
محمدرضا پور ابراهیمی داورانی ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
اشتراک
محمدرضا پور ابراهیمی داورانی ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دیدار با خانم الویرا نبیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه گفت: تکمیل کریدور شمال به جنوب سبب توسعه فعالیت اقتصادی ایران-روسیه می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، نشست مشترک روسای بانک‌های مرکزی ایران و روسیه با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مسکو برگزار شد.
در این نشست پور ابراهیمی با ابراز خرسندی از ارتقا روابط اقتصادی ایران و روسیه بیان کرد: کمیسیون اقتصادی قوه مقننه از هرگونه توسعه فعالیت‌های اقتصادی برای بهبود تراز تجاری ایران با روسیه حمایت می‌کند.
وی در ادامه اظهار کرد: آنچه مسلم است بستر تمامی فعالیت‌های اقتصادی برای صنعت گران و فعالان بخش تجاری و بازرگانی دو کشور بهبود و ارتقا همکاری‌های مشترک بانکی است لذا نقش بانک‌های مرکزی دو کشور بسیار مهم و اساسی است.
مجلس شورای فدراسیون روسیه تمدید قرارداد با ایران در مورد رژیم ویژه تجاری را تصویب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
مجلس شورای فدراسیون روسیه تمدید قرارداد با ایران در مورد رژیم ویژه تجاری را تصویب کرد
وی در ادامه به آمادگی جمهوری اسلامی برای حمایت از سرمایه گذاری‌های دولت و بخش خصوصی روسیه در حوزه‌های تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی اشاره و اظهار کرد: با تکمیل زیرساخت‌های کریدور شمال به جنوب بزودی شاهد اتفاقات مثبت در عرصه فعالیت‌های اقتصادی برای دو کشور خواهیم بود.
صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست با تاکید بر گسترش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور بیان کرد: افزایش همکاری‌های اقتصادی از طریق توسعه و افزایش ظرفیت‌های پولی و بانکی ایران و روسیه امکان پذیر است.
وی با اشاره به وضعیت تراز تجاری ایران و روسیه اظهار کرد: آماده افزایش ظرفیت‌های صادراتی ایران برای پوشش کسری تراز تجاری بین دو کشور هستیم.
همچنین در این نشست مشترک رییس بانک مرکزی روسیه با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست بیان کرد: خوشبختانه روند همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه رو به رشد است و این موضوع در دیدارهای اخیر روسای جمهور ایران و روسیه مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.
وی با ابراز علاقه به گسترش همکاریهای پولی و بانکی ایران با روسیه گفت: آماده اخذ تصمیمات مناسب در این خصوص هستیم.
گفتنی است، در این جلسه کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز حضور داشت و بر پشتیبانی وزارت امور خارجه ایران از تقویت روابط اقتصادی تاکید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала