تهدید مستاجران ممنوع شد +عکس، ویدئو

© Photo / Mosprogulkaخانه های پیوسته
خانه های پیوسته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
اشتراک
وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که هرگونه تهدید مستاجر و ورود به ملک بدون حکم قضایی جرم است.
به گزارش اسپوتنیک، به دنبال آگهی‌هایی مبنی بر دریافت حکم تخلیه مستاجر به واسطه شرخرها و سایر ترفندها وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که هرگونه تهدید مستاجر و ورود به ملک بدون حکم قضایی جرم است و از ضابطان قضایی خواستار برخورد با عوامل این مساله شد.
مصوبه دولت مبنی بر این‌که قراردادهای اجاره باید به صورت خودکار با سقف ۲۵ درصدی افزایش اجاره‌بها در تهران و ۲۰ درصد در سایر شهرهای کشور تمدید شود، منجر به سوءاستفاده‌هایی از توسط برخی افراد سودجو شده است؛ به طوری که در روزهای اخیر آگهی‌هایی با مضمون حکم تخلیه مستاجر در فضای مجازی منتشر شد.
در اطلاعیه‌ای که در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی منتشر شده آمده است: "انتشار تصاویر آگهی‌هایی با عنوان "تخلیه مستاجر" و انجام اقدامات خلاف قانون توسط این افراد قطعا می‌تواند مورد پیگرد قانونی قرار گیرد."
اما در صورتی که مالک، ملک یا واحد مورد اجاره را به فروش رسانیده باشد و قرارداد فروش را در سامانه ثبت معاملات املاک ثبت نموده و کد رهگیری دریافت کرده باشد و اطلاعات ملک را در سامانه املاک و اسکان ثبت کرده باشد و یا اینکه مالک برای تخریب، بازسازی یا تعمیر نسبت به اخذ پروانه ساختمانی از مراجع ذی‌ربط اقدام کرده باشد، لازم است واحد مسکونی را تخلیه کند.
کاربران عنوان می‌کنند در شرایط سختی به سر می‌برند و برخلاف وعده‌های داده شده بسیاری از مالکین شروع به بیرون کردن مستاجران خود کرده‌اند. این کاربران عنوان می‌کنند موارد زیادی در این رابطه در دادگاه‌ها می‌‌بینند که مستاجر و صاحب خانه به همین دلیل به دادگاه می‌روند و قوه قضائیه با توجه به اینکه این موضوع در حد وعده و وعید بوده حق را به صاحبخانه می‌دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала