بیوگرافی شخصی ثروتمندترین مرد روی کره زمین: ایلان ماسک

© AP Photo / Britta Pedersenایلان ماسک بیش از یک میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت + جزئیات
ایلان ماسک بیش از یک میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت + جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
اشتراک
چگونه فردی که در دانشگاه استنفورد ثبت نام کرد، اما دو روز بعد آن را ترک کرد به بزرگترین مرد ثروتمند جهان تبدیل شد.
به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک در 28 ژوئن 1971 در پرتوریا، آفریقای جنوبی، فرزند مهندس و کارآفرین ارول ماسک و مدل می ماسک متولد شد. در سن 18 سالگی، ایلان به کانادا نقل مکان کرد، در اوایل دهه 90، مروج آینده پروازها به مریخ در ایالات متحده آمریکا به بود تا وارد دانشگاه پنسیلوانیا شود. در سال 1995، ماسک فارغ التحصیل شد و سپس در دانشگاه استنفورد ثبت نام کرد، اما دو روز بعد آن را ترک کرد تا وارد تجارت شود.
اولین شرکت ایلان ماسک، شرکت نرم افزار Zip2 بود. این تاجر با فروش سودآور X.com را ایجاد کرد که بر اساس آن پی پال تأسیس شد. درآمد حاصل از فروش پی پال به ماسک کمک کرد اسپیس ایکس را در سال 2002 راه اندازی کند. اولین موشک اسپیس ایکس در سال 2006 به فضا پرتاب شد. یک سال بعد، این کارآفرین تسلا را تأسیس کرد که به یکی از رهبران بازار خودروهای الکتریکی تبدیل شد. ایلان ماسک در تلاش است تا خودروهای برقی را محبوب کند و قول می دهد خودرویی کاملا بدون راننده بسازد. خط تسلا شامل چندین خودروی سواری و کراس اوور و همچنین یک کامیون برقی و یک وانت است.
ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2022
فرزند ایلان ماسک رسما جنسیت و نام خود را تغییر داد
پروژه های بزرگ ایلان ماسک شامل شرکت انرژی خورشیدی سولار سیتی، شرکت هوش مصنوعی اوپن آی ای، شرکت ساختمانی بورینگ، استارتاپ نوروتکنولوژی Neuralink است. با کمک اسپیس ایکس، این تاجر ایجاد وسایل پرتاب قابل استفاده مجدد را راه اندازی کرد، ماسک در آینده قصد دارد پرواز به مریخ و سایر سیارات را ممکن کند. شبکه ماهواره ای استارلینک این شرکت که در سال 2019 راه اندازی شد، باید پوشش اینترنتی جهانی را ارائه دهد. ماسک در رأس Neuralink، تراشه ها و ایمپلنت هایی را برای کنترل گجت ها با قدرت فکر و اصلاح بدن انسان معرفی کرد. در آوریل 2022، ایلان ماسک اعلام کرد که قصد دارد توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کند. این تاجر بزرگ گفت که می خواهد یک پلتفرم عمومی مبتنی بر شبکه اجتماعی با حق رای برای هر کاربر ایجاد کند. برادر کوچک‌تر ایلونا کیمبال یک رستوران‌دار و کارآفرین است. بنیانگذار اسپیس ایکس و تسلا سه بار ازدواج کرد - با نویسنده جاستین ویلسون، هنرپیشه تالولا رایلی و کلر بوچر خواننده معروف گریمز. او از سال 2000 تا 2008 با همسر اول خود زندگی کرد، تاجر پس از سه سال ازدواج در سال 2021 از گریمز طلاق گرفت. این کارآفرین دارای شش فرزند است. ماسک اولین هزار دلاری خود را در بازار سهام در سن جوانی به دست آورد. ایلان در اواخر دهه 90 با 22 میلیون دلار از فروش Zip2 میلیونر شد. در ژوئن 2021، فوربس این کارآفرین را به عنوان ثروتمندترین فرد روی کره زمین شناسایی کرد، در آن زمان ثروت او 185 میلیارد دلار تخمین زده شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала