ایران ادعای انگلیس درباره توقیف محموله تسلیحاتی به مقصد یمن را رد کرد

© Photo / IRNAناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
اشتراک
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادعای تارنمای رسمی دولت انگلیس مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایرانی به مقصد یمن در ژانویه ٢٠٢٢، این ادعای را رد و تاکید کرد که "فروشنده تسلیحات پیشرفته به ائتلاف نظامی برای تجاوز به مردم بی دفاع یمن، صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعا علیه ایران را ندارد".
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ناصر کنعانی ضمن مردود دانستن این ادعای منتشرشده در تارنمای رسمی دولت انگلیس، گفت: انگلیس با فروش بی وقفه تسلیحات پیشرفته به ائتلاف نظامی خودخوانده علیه مردم بی دفاع یمن، شریک جنگ و تجاوز علیه یمن بوده و در مقامی نیست که چنین اتهامات بی اساسی را در خصوص جمهوری اسلامی ایران مطرح کند و چهره انسان‌دوستانه به خود بگیرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: تنها بر اساس اخبار و آمار منتشرشده در رسانه‌های انگلیس، این کشور حدود ۸ میلیارد پوند تسلیحات پیشرفته شامل بمب، موشک هوا به زمین و هدایت شونده و جت‌های جنگنده را از ابتدای تهاجم نظامی به یمن، به ائتلاف ضدیمن فروخته است، این رقم با احتساب مجوزهای اختصاصی که دولت این کشور در اختیار تولید کنندگان سلاح قرار داده است، افزایش چند برابری می‌یابد.
حمله موشکی ائتلاف سعودی به مأرب یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2022
حمله موشکی ائتلاف سعودی به مأرب یمن
کنعانی گفت: در واقع انگلیس با علم به وقوع جنایات جنگی توسط ائتلاف متجاوز نسبت به مردم بی دفاع یمن و حملات نظامی آنها علیه مدارس، بیمارستان‌ها، جشن‌های عروسی و انبارهای مواد غذایی، این سلاح‌ها را در اختیار متجاوزان قرار داده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: بی تردید رویکرد دولت انگلیس در استمرار صادرات تسلیحات به نیروهای ائتلاف، از جمله دلایل تداوم جنگ ضد بشری در یمن بوده است، فلذا این کشور صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعا علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала