در لهستان توضیح دادند که چرا ناتو در صورت جنگ با روسیه به این کشور کمک نخواهد کرد

© AP Photo / Alik Kepliczدر لهستان توضیح دادند که چرا ناتو در صورت جنگ با روسیه به این کشور کمک نخواهد کرد
در لهستان توضیح دادند که چرا ناتو در صورت جنگ با روسیه به این کشور کمک نخواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2022
اشتراک
ماتئوش پیسکورسکی، معاون سابق پارلمان لهستان اعلام کرد اگر ورشو به طور مستقل نیرو به اوکراین بفرستد و در خطر درگیری مستقیم نظامی با روسیه قرار بگیرد، متحدان ناتویی به کمک ورشو نخواهند آمد.
به گزارش اسپوتنیک، وی خاطرنشان کرد که حتی نزدیکترین متحدان لهستان از ایده ورشو برای اعزام نیروهای نظامی به قلمرو این جمهوری شوروی سابق تحت عنوان مأموریت حفظ صلح حمایت نکردند و در جمهوری چک مستقیماً به لهستان اشاره کردند که حافظان صلح پس از پایان عکلیات جنگی و نه در جریان آن وارد منطقه درگیری می شوند.
این سیاستمدار یادآور شد که خطر برای ورشو در این واقعیت نهفته است که روسیه در حال انجام یک عملیات نظامی ویژه در سراسر اوکراین است و ورود نیروهای لهستانی حتی به مناطق غربی این کشور به معنای درگیری آشکار با مسکو خواهد بود.
نیروهای ویژه اوکراین در منطقه دونتسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2022
در چین از خطر وقوع جنگ هسته ای در اروپا به دلیل اوضاع اوکراین سخن گفتند
ماتئوش پیسکورسکی افزود: "با توجه به این واقعیت که هیچ کس خیلی از لهستانی ها دفاع نمی کند نتایج چنین درگیری چه خواهد بود ؟ منظورم شرکای ناتو است. آنها این پیشنهاد ورود نیرو را تنها به عنوان ابتکار لهستان، نه ناتو تلقی کردند . در نتیجه، لهستان در شرایط جنگ واقعی با روسیه در خاک اوکراین به دنبال اقدامات نظامی خود قرار گرفت. بنابراین، اگر ورود گروه نظامی به اوکراین بدون تأیید مسئولان آمریکایی و انگلیسی مقامات لهستانی اتفاق بیفتد و اگر لهستان خودش این کار را انجام دهند، نباید انتظار داشت که کسی حداقل به نحوی به لهستان کمک کند."
وی همچنین افزود که اعزام نیروهای لهستانی به اوکراین را تنها پس از تصمیم مربوطه واشنگتن و لندن ممکن می داند. در عین حال، این سیاستمدار تاکید کرد که نمی توان چنین تحولی را رد کرد.
روسیه از 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را برای آزادسازی دونباس اجرا می کند. ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала