گزارش و تحلیل

دانشی: با اجرای طرح توسعه ۱۶ مخزن خامی، بخشی از مشکل تامین خوراک پتروشیمی ها مرتفع می شود

© AP Photo / Charlie Riedelکاهش اندک قیمت نفت در جهان
کاهش اندک قیمت نفت در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2022
اشتراک
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اعلام کرد که با اجرای طرح توسعه ۱۶ مخزن خامی مناطق نفت خیز جنوب، بخشی از مشکل تامین خوراک پتروشیمی ها مرتفع می شود
از سال ۱۳۹۷ تا کنون جمهوری اسلامی ایران تحت تحریم های همه جانبه ی صنعت پتروشیمی قرار گرفته بسیاری بر این باور بودند صنعت پتروشیمی ایران بدلیل وابستگی شدید به مواد اولیه مختل خواهد شد، اما روز گذشته آمریکا بار دیگر شرکت ها و اشخاصی را که در تبادلات با صنعت پتروشیمی ایران هستند تحریم کرد که نشاندهنده ی فعال ماندن این صنعت با وجود تحریم ها است.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: این شرکت به طور کامل آمادگی دارد تا با اجرای طرح توسعه ۱۶ مخزن خامی، بخشی از مشکل تامین خوراک پتروشیمی ها را برای سالهای متمادی مرتفع نماید.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران، مهندس علیرضا دانشی سه شنبه ۱۴ تیرماه در نشست هم اندیشی با دکتر عبدالعلی علی عسگری مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس که به میزبانی مناطق نفت خیز جنوب برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت:
توسعه ۱۶ مخزن خامی مناطق نفت خیز جنوب با استفاده از تجارب گذشته، با برآورد اولیه تولید روزانه، حدود یک میلیون و سیصد هزار فوت مکعب ، بخشی از مشکل تامین خوراک پتروشیمی ها را برای سالهای متمادی برطرف می کند.
ادامه افزایش بهای نفت در شرایط تخفیف قرنطینه کرونایی در جهان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2022
کاهش قیمت فروش نفت ایران برای رقابت با روسیه
وی افزود: با اجرای این طرح، با احداث و راه اندازی پنج یا شش واحد NGL، روزانه حدود ۱۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز خشک، ۲۰۰ هزار میعانات و سیتوپلاس تولید خواهد شد.
مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پروژه های محیط زیستی در این شرکت با هدف تکمیل زنجیره ارزش اجرا می شوند اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد گازهای همراه جمع آوری شده و تلاش ما اکنون برای جمع آوری گازهای مشعل باقی مانده است تا علاوه بر صرفه اقتصادی ، شاهد صنعت نفت پاکی در آینده باشیم.
وی همچنین یاد آور شد: طی سالهای اخیر شیوه و روش کارها به صورت جزیره ای انجام می شد اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم با انسجام در امور ، این موضوع در حال شکسته شدن است.
مهندس دانشی با بیان اینکه مناطق نفت خیز جنوب از ۹ پالایشگاه کشور خوراک ۷ پالایشگاه را تامین می کند، اظهار داشت:
هم اکنون بیش از ۷۰ درصد تاسیسات و قطعات مورد نیاز صنعت نفت ، به دست متخصصان توانمند داخلی، بومی سازی شده است که این امر افتخار بزرگی برای کشور محسوب می شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت تحریم که دشمن اقتصاد کشور را هدف قرار داده است، ما می توانیم با انجام کارهای بزرگ، علاوه بر برون رفت از مشکلات موجود، در راستای شکوفایی بیش از پیش اقتصاد کشور گام برداریم.
وی در ادامه به خدمات این شرکت در حادثه متروپل آبادان اشاره کرد و گفت: پس از وقوع این حادثه اسف بار، امکانات و تجهیزات مناطق نفت خیز جنوب و پالایشگاه آبادان در زمینه خدمات رسانی به هم وطنان عزیزمان به کار گرفته شد.
مهندس دانشی در ادامه با بیان اینکه با ویژگی هایی که صنعت نفت دارد، تحریم و نبود سرمایه نباید مانعی برای انجام پروژه ها باشد تصریح کرد: زمان بندی پروژه ها امری مهم و ضروری است و اگر پروژه ای را تعریف کردیم باید در زمان و موعد مقرر آن را به سرانجام برسانیم.
جواد اوجی، وزیر نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2022
وزیر نفت ایران : برهم خوردن امنیت انرژی جهان بازی باخت - باخت برای همه است
همچنین در این نشست دکتر عبدالعلی علی عسگری مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس تامین خوراک پتروشیمی ها را یک دغدغه جدی عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد تا با اجرای طرح ۱۶ مخزن خامی مناطق نفت خیز جنوب، این مشکل در آینده ای نزدیک برطرف شود.
وی همچنین از همکاری و مساعدت مناطق نفت خیز جنوب با شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج فارس در زمینه جمع آوری طرح گازهای مشعل قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با تعامل دو سویه و همچنین سرمایه گذاری در زمینه تحقیقات ، در راستای شکوفایی اقتصادی و خدمات رسانی به مردم گام برداریم.
در پایان این نشست مقرر شد طی یک ماه آینده با برگزاری نشست های متعدد بین مدیران و کارشناسان مناطق نفتخیزجنوب و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، زمینه اجرای مطلوب طرح ۱۶ مخزن خامی فراهم شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала