گزارش و تحلیل

تلاش های نافرجام جانسون برای قرار گرفتن در جبهه آمریکا

© AFP 2023 / Adrian DennisМинистр иностранных дел Великобритании Борис Джонсон
Министр иностранных дел Великобритании Борис Джонсон - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2022
اشتراک
نخست وزیر انگلیس طی سخنانی خطاب به مردم این کشور از استعفای قریب الوقوع خود خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، بوریس جانسون، امروز استعفای خود از سمت نخست وزیری انگلیس را اعلام کرد و اشاره کرد تا زمان تعیین نخست وزیر جدید به وظایف خود عمل خواهد کرد.
دکتر سید محمد مرندی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و تحلیلگر مسائل بین الملل، مشاور ارشد هيات مذاکره کننده ايران در مذاکرات برجام در گفتگو به با خبرنگار اسپوتنیک در این خصوص گفت: بوریس جانسون خیلی تلاش کرد تا در جبهه آمریکا قرار بگیرد و سیاست ها او با منافع همسایگان اروپایی این کشور در تعارض بود، بنابراین ناتو و کشورهای غربی را به رفتارهای تند چه با ایران و چه با کشورهای همسایه اسرائیل، چه در آمریکای لاتین و چه با چین و روسیه تشویق می کرد.
دکتر مرندی افزود: ولی واقعیت این است که انگلیس کشوری است که قدرت آن به سرعت رو به افول است و اهمیت آن به سرعت رو به کاهش است و عاقلانه ترین کاری که نخست وزیر آینده انگلیس می تواند انجام دهد این است که این سیاست افراطی را کنار بگذارد تا سیاست های تنش آفرین و بی ثباتی را دور کند.
Премьер-министр Великобритании Борис Джонсон - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2022
واکنش دومای روسیه به استعفای نخست وزیر انگلیس؛ خروج جانسون
شایان ذکر است که استعفای نخست‌وزیر انگلیس در شرایطی انجام شد که طی روزهای اخیر موج کناره‌گیری وزرا و معاونان وزرای کابینه او وضعیت بحرانی را برای بوریس جانسون ایجاد کرد و او در نهایت به رغم مقاومت‌های اولیه، او مجبور به اعلام استعفا شد.
در ماه‌های اخیر بوریس جانسون به خاطر گزارش‌های حاکی از نقض مقررات قرنطینه در مقر نخست وزیری در زمان شیوع کرونا و همچنین عدم توجه به اتهاماتی علیه یکی از ناظران انضباطی حزب در مجلس عوام به نادیده گرفتن ضوابط اخلاقی و فقدان صداقت لازم برای ادامه زمامداری متهم شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала