۴۷ پلیس در جریان اعتراضات در مقدونیه شمالی زخمی شدند

© AFP 2023 / Robert Atanasovski۴۷ پلیس در جریان اعتراضات در مقدونیه شمالی زخمی شدند
۴۷ پلیس در جریان اعتراضات در مقدونیه شمالی زخمی شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2022
اشتراک
در مقدونیه شمالی، ۴۷ افسر پلیس در درگیری های خارج از پارلمان این کشور زخمی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت کشور مقدونیه شمالی اعلام کرد در درگیری با معترضان در نزدیکی ساختمان پارلمان این کشور، ۴۷ افسر پلیس زخمی شدند.
دلیل چهارمین اعتراض در اسکوپیه پیشنهاد فرانسه برای حل اختلافات بلغارستان و مقدونیه شمالی برای آغاز مذاکرات برای الحاق جمهوری بالکان به اتحادیه اروپا بود که تا ۳۰ ژوئن ریاست شورای اتحادیه اروپا را بر عهده داشت. به گفته مخالفان و معترضان، امتیازاتی که در این سند به بلغارها ادعا شده است، حقوق و منافع ملی، فرهنگی و تاریخی مقدونی ها را نقض می کند.
این بار انبوهی از مخالفان سند با شعارهای توهین آمیز علیه مسئولان و شکستن حصار نزدیک ساختمان پارلمان، اشیای سنگین را به سمت پلیس پرتاب کردند و تا محدوده حفاظتی مقابل در ورودی مجلس نفوذ کردند.
خاطرنشان می شود که تظاهرکنندگان کوکتل مولوتف، سنگ، تخم مرغ، اشیاء فلزی، کاشی های بتنی، علائم جاده، سطل های زباله و مواد آتش بازی به سوی نیروهای امنیتی پرتاب کردند. یک خودرو و یک پایگاه کوچک پلیس آسیب دیدند.
مقامات گفتند: پلیس ۱۱ نفر را در جریان اعتراضات بازداشت کرد که از مواد آتش‌ نشان یا مواد شیمیایی برای متفرق کردن جمعیت استفاده نکردند. در گزارش وزارت امور داخله اشاره ای به مجروحین تظاهرکنندگان نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала