وزیران دارایی و بهداشت بریتانیا استعفا دادند

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniوزیران دارایی و بهداشت بریتانیا استعفا دادند
وزیران دارایی و بهداشت بریتانیا استعفا دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2022
اشتراک
استعفای وزیران خزانه داری و بهداشت انگلیس به دلیل اختلاف نظر با جانسون اعلام شد.
به گزارش اسپوتنیک، ریشی سوناک و ساجد جاوید وزرای دارایی و بهداشت بریتانیا به دلیل مخالفت با شیوه های رهبری نخست وزیر بوریس جانسون استعفای خود را اعلام کردند.
وزیر دارایی بریتانیا در این خصوص گفت: جامعه حق دارد انتظار داشته باشد که دولت به درستی، جدی و شایسته مدیریت شود، بگذارید این آخرین کار من به عنوان وزیر باشد، اما معتقدم که این معیارها ارزش مبارزه را دارد و به همین دلیل استعفا می دهم.
جاوید نیز به نوبه خود تصمیم خود را مبنی بر ترک پست ریاست وزارت بهداشت به دلیل سلب اعتماد به نخست وزیر اعلام کرد.
بوریس جانسون کرونا گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2020
بوریس جانسون کرونا گرفت
در اوایل ژوئن، نمایندگان حزب حاکم محافظه کار بریتانیا رای کافی برای تصویب رای عدم اعتماد به جانسون به دست نیاوردند. 211 نماینده این حزب رای موافق و 148 رای مخالف دادند. نخست وزیر انگلیس پس از اعلام نتایج رای گیری، آنها را "بسیار خوب" خواند و همچنین قول داد که بر روی کار دولت و حل مسائل مهم تمرکز کند.
جانسون به دلیل رسوایی پیرامون مهمانی‌ها در اقامتگاه دولتی در خیابان داونینگ در طول قرنطینه سراسری به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، مورد انتقاد قرار گرفته و در خطر از دست دادن پست خود است. اوضاع زمانی بدتر شد که معلوم شد دو مهمانی دیگر در 16 آوریل 2021 - در آستانه تشییع جنازه شاهزاده فیلیپ - برگزار شد. در آن زمان محدودیت‌ها همچنان در بریتانیا وجود داشت و عزای ملی در این کشور اعلام شد. بعداً این سیاستمدار عذرخواهی کرد و گفت که جریمه صادر شده توسط پلیس را پرداخت کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала