نمایندگان اپوزیسیون فرانسه ازدواج مکرون و لوپن را ترتیب دادند

© AP Photo / Ludovic Marinنمایندگان اپوزیسیون فرانسه ازدواج مکرون و لوپن را ترتیب دادند
نمایندگان اپوزیسیون فرانسه ازدواج مکرون و لوپن را ترتیب دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2022
اشتراک
نمایندگان چپ‌گرای Nupes ازدواج ساختگی ماکرون و لوپن را در خارج از مجلس ملی فرانسه جشن گرفتند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بی اف ام تی وی، نمایندگان ائتلاف اپوزیسیون چپگرای "اتحادیه اکولوژیکی و اجتماعی خلق جدید" (Nupes) روز چهارشنبه "ازدواج ساختگی" رئیس جمهور امانوئل مکرون و مارین لوپن سیاستمدار راستگرا را جشن گرفتند.
نمایندگان چپ قبل از سخنرانی نخست وزیر الیزابت بورن در مجلس ملی فرانسه "عروسی" مکرون و لوپن را ترتیب دادند. نمایندگان "تازه داماد" را با لباس و نقاب سفید با چهره دو سیاستمدار به تصویر کشیدند. مراسم "عروسی" در مقابل ساختمان مجلس شورای ملی برگزار شد.
بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی، اپوزیسیون چپ می خواست از این طریق آرای اکثریت ریاست جمهوری در پارلمان را که برای "انجمن ملی" - حزب لوپن به صندوق انداخته شده بود، محکوم کند. انتخابات مجلس ملی فرانسه در ۱۲ و ۱۹ ژوئن برگزار شد. در نتیجه دور دوم انتخابات پارلمانی، حزب رنسانس رئیس جمهور امانوئل مکرون، حتی به عنوان بخشی از ائتلاف با سه حزب دیگر، نتوانست اکثریت مطلق مجلس را کسب کند. به جای حداقل ۲۸۹ کرسی مورد نیاز، بلوک ریاست جمهوری "با هم!" فقط ۲۴۵ از ۵۷۷ کرسی را دریافت کرد. مقام دوم را ائتلاف چپ "اتحادیه اکولوژیکی و اجتماعی خلق جدید" (Nupes) به رهبری حزب "فرانسه سرکش" ژان لوک ملانشون با ۱۳۱ کرسی به خود اختصاص داد. در جایگاه سوم، حزب راست افراطی مارین لوپن با ۸۹ کرسی قرار دارد.حزب راستگرای جمهوری خواه با ۶۱ کرسی در مجلس چهارم شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала